mazariin

Trådstartare
Ska och titta på en beg Henra (enhästars Caliber -08), någon som har Henra som vill dela med sig lite av sina erfarenheter? Är det något speciellt man bör titta efter på just Henra, några svaga punkter?

Hur kollar man t.ex skicket på ett alugolv? :o
 
Jag har en Henra och för dom pengarna jag betalade är det ett kanonsläp. Har fått täta framdörrarna lite extra eftersom det regnade in och passade på att kika under när det var inne och blev upplyft vid däckbyte. Inte någon rost under över huvud taget så känns som de är ordentligt rostskyddade i alla fall, vilket känns bra med tanke på aluminiumgolvet.
 
Har låsanordningarna på ramp och bommar fungerat bra? :)
Ja det tycker jag, det är ju klassiska lösningar på bommarna och jag gillar varianter utan sprintar bättre men de gör vad de ska. Använder nästan alltid step-upen när jag lastar och bara man får in snitsen på hur man måste trycka så har den fungerat väldigt bra. Hade lite problem med att framdörrarna frös fast när det blev kallt men det var nog mest pga att jag satt dit lister som sög åt sig vatten. Ska byta ut dom till en bättre variant när det blir varmare.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag sökte men hittade bara äldre trådar så jag provar att posta en ny. Jag tänker mig att jag ska köpa ett enhästars släp. Av flera...
2
Svar
27
· Visningar
2 585
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 202
Senast: iNHALE
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
2 057
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp