Henri De Rivel dressyr special

Jag tycker inte om den :crazy:
Jag fick faktiskt rent utsagt ont i bäkenet.Jag kände mig låst å stum och jag kunde inte påverka hästen på det sätt jag föredrar!Alltså med vikthjälper och s.o.v... :crazy:
Sen har jag för mig att ryggkanalen är väldigt smal..MVH/Hanna
 
Den kan ju passa dig.Det vet ju inte jag!Jag är smaltbyggd och 174 lång!så det kan vara en av anledningarna!Sadeln jag red i var 17 tum i sätet så den borde ju inte vara för "trång" för mig... Om du funderar på att köpa en sån.så varför inte låna en och prov rid i den så får du ju bilda dig en egen uppfattning :)
Tar man hem en sadel från en seriös försäljare så brukar man ju få prov rida i sadeln!Vilket jag tycker är ett måste för sadeln ska ju passa framförallt hästen och oxå dig..
En sadel är ju en viktig investerning så jag tycker det är viktigt att få känna på varan innan köp :D
 
de knästöden på den sadeln de ser jobbiga ut..
Den skulle inte jag velat köpa om jag skulle ha någon..
men det är ju jag det..
 
Förlåt men...Kan du inte samla alla dina sadelfrågor i en tråd? :o Det börjar bli lite VÄL många nu...
 
Nepp :angel:
Hur skall jag få reda på något om jag inte frågar :confused:
Om jag frågar i en och samma tråd så läser ju ingen dom :o

Stå ut ;)
 
Det är väl klart folk svarar fast det är i samma tråd? Det är bara så jobbigt då dina trådar tar upp nästan hela sidan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter EM i dressyr från Riesenbeck, Tyskland – Grand Prix special med de 30 bästa ryttarna från onsdag och torsdag.
Svar
0
· Visningar
211
Senast: Gunnar
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: Anna-KarinO
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp