Henri de Rivel sadeln?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sofia72
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 700
S

Sofia72

Hej!

Jag har en unghäst Hbl/Morgan som är byggd som en P.R.E. Läste att Henri de Rivel har en sadel som passar hästar med breda, lite "runda" ryggar - hoppas ni förstår. Är det någon här som har en sådan sadel? Kan det vara något att kolla upp tror ni? Jag har "betat av" mååånga sadlar utan att hitta någon som passar.
De åker fram hela tiden, tyvärr slutar det npg med svanskappa......

Någon som har något annat förslag?

Mvh / Fia

Sv: Henri de Rivel sadeln?

Henri är min personliga favorit eftersom de passra på de flesta hästar och är superksön att rida i samt billig!
Har en sådan jag sätter på när min häst blir lite öm och har träningsvärk

Liknande trådar

Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Freazer
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 344
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej! Här kommer ännu en sadeltråd... Min unghäst är under inridning och sadeln jag tillfälligt använder för att vänja honom vid sadel...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: zefyros
·
Utrustning Min häst har ändrat sig mycket i ryggen på sistone och plötsligt ligger både hopp- och dressyrsadeln i bakvikt. Speciellt hoppsadeln... 2
Svar
23
· Visningar
10 281
Senast: Andrii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka