Hermelinkanin

Har en liten fundering, kaninerna är syskon, hona och hane och 9v. Igår delade jag på dem så dom har varsin våning i buren. Är det onödigt tidigt? Det blir ju lite trist för dem att vara isär men jag vill ju inte få inavlade bebisar..
 
Idag fick Doris och Åke komma ut på grönbete en stund i fina vädret❤️ Nu ligger dom helt platt i inneburen och tvärsover, jobbigt att va liten kanin❤️
 

Bifogade filer

  • DC8E4710-098E-407B-BE79-17374348D88B.jpeg
    DC8E4710-098E-407B-BE79-17374348D88B.jpeg
    404,5 KB · Visningar: 75
Jahapp.. kaninerna följde med på semester eftersom vi skulle vara borta 5dagar och fick tillfällig utebur av kompostgaller.
Allt gick hur bra som helst till sista dagen, då kom en strykarkatt och blixtsnabbt fick tag i älskade lilla Doris genom gallret och fullkomligen slet ut henne på en tiondels jävla sekund samtidigt som vi skrikandes sprang ut för att stoppa det. Trodde inte en sekund på att en katt skulle kunna rycka en kanin genom ett galler.. Förhoppningsvis dog hon direkt:cry::heart Vi hann verkligen inte fram… fy fasen vad jag har ågren för detta.
Min lilla kanin, min lille son blev såklart helt chockad (dock såg han inte eländet som tur är)
Så i all hast har vi nu skaffat en ny kanin till honom och såklart sällskap till lille Åke som blev kvar. Brottom som fasen för att trösta sonen, blev en gotlandskanin blandat med något. Vet dock inte hur klokt valet av kanin är? Hon kommer bli stor som ett hus? Har inte forskat på rasen alls men vet att dom blir stora. Hon är ganska skygg (10v) men är snäll när man hanterar henne.
Nån som har erfarenhet av gotlandskanin?
 
@Lazy Lady fy vad hemskt, lider med er!

Gotlandskaniner blir rätt stora, men inga jättar. De brukar också ha ett lugnt och godmodigt temperament.
Ja det va helt fruktansvärt.. Det gick så otroligt fort också:(

Hon är jättesnäll, visar inga tendenser att vara sprättig/bitas när Sammy handskas med henne. Vi får hoppas det blir bra i slutändan. Vi får dock göra iordning nån större plats till kaninerna för vintern så hon inte får det trångt. Tur vi har ett tomt häststall som vi kan ta en box i.
 
Åke tycker det är jättespännande med ny kompis, han skuttar runt och ”hummar” och försöker trycka sig igenom nätet till henne. Vill inte släppa ihop dem förrän han är kastrerad även om hon bara är 9-10v och inte könsmogen.
 
Åke tycker det är jättespännande med ny kompis, han skuttar runt och ”hummar” och försöker trycka sig igenom nätet till henne. Vill inte släppa ihop dem förrän han är kastrerad även om hon bara är 9-10v och inte könsmogen.
Jag börjar få samma problem :crazy: min hane är yngre än honan och borde verkligen inte vara könsmogen, men han har smitit in till henne ett par gånger så rätt nojig nu.. vet inte exakt hur jag ska pussla ihop det men nu fick det bli var sin hästbox helt även om det är tråkigt för dem (innan delade de på en box).
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 286
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 542
Senast: YlvaG
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 280
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 710
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Utbränd? Vad händer?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp