Heslegårds Rubin passar till?

Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Nej det blev det inte för det fanns/finns? inte någon löst licens på honom när det var dags. Så jag har valt helt andra hingstar istället.
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Gammal tråd som puttas upp....

Jag funderar på om Rubin kommer att finnas på semin i år? Är det någon som vet? Har funderat på att använda honom till mitt sto under flera år men inte hittat så mycket information.
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Har hört från pålitligt håll att han kommer att stå på semin på Lövsta.
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Japp så är det.
Har ni andra någon koll på färgen, hur nedärvs den?
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Han är heterozygot skimmel, alltså 50% vid ickevitt sto. Hans pappa är ju inte skimmel.
Eller menade du nått annat?
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Lövsta? Men det är ju toppen! Fast jag skulle ju inte betäcka något sto i år för att få det lite lugnt nästa...Nu kan jag nog inte låta bli. Står han på Lövsta blir det nog en Heslegård's Rubin - Flemmingh bebis nästa år....:d:love:
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

*kl*

Intressant att Heslegård's Rubin ger ädla huvuden, Rubinrot är ju väldigt närbesläktad, men ger i mitt tycke tvärtom lite stora och tunga huvuden. Antar att det är arabblodet i tredje led hos HR som ger skillnaden?

Rubinstein - Inschallah x verkar för övrigt vara något av en golden cross?
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Kommer kosta 1500 kr språng o 6000 kr vid 90 dygn enligt min info.
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

**kl**
jag brukar lyckas bättre när jag googlar på avkommor, hittar inte många. Försöker lista ut gemensam nämnare för hur avkommorna ser ut, hur de rör sig, temperament etc.. Ni som sett avkommor och gärna även vet vad det är för möderne, vill ni hjälpa mig? Vackra huvud och ofta lite korta halsar ser jag i tråden, men annars?
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Har en rubin avkomma och sett ett flertal. Dom är super bra i temperamentet och de vänner som har avkommor som rida lovordar deras ridbarhet! Mitt sto är dräktigt med rubin så man längtar till nästa år! De flesta avkommorna har blivit skimmlar.
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Har ridit en Heslegårds Rubin avkomma, en vallak på 9 år, som har ett super temperement i all handtering, men är absolut inte ridbar. (för vem som helst)

Ägaren har inga problem med att rida den, det är bara alla oss andra. :cool: Vår tränare brukar skoja med att den är autist, och trivs bäst med fasta rutiner. Så så länge det är ägaren som sitter där och styr, är han nöjd och glad. Och hur rutinerad du är som ryttare spelar ingen roll.

Men en fantastiskt snygg hest, der liknar sin far på en prick. Särskilt om man tittar på bilden på Rubin som 4-åring.

Om jag kommer ihåg rätt så har han Heslegårds Camerlengo som morfar. Exteriört har den en fin väl ansatt hals, kort ryg men fint kors.
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Haha de har trollat bort hans något överbyggda bakdel med en låda under fram! Verkar som det är standard i Danmark.
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Har ridit en Heslegårds Rubin avkomma, en vallak på 9 år, som har ett super temperement i all handtering, men är absolut inte ridbar. (för vem som helst)

Ägaren har inga problem med att rida den, det är bara alla oss andra. :cool: Vår tränare brukar skoja med att den är autist, och trivs bäst med fasta rutiner. Så så länge det är ägaren som sitter där och styr, är han nöjd och glad. Och hur rutinerad du är som ryttare spelar ingen roll.

Men en fantastiskt snygg hest, der liknar sin far på en prick. Särskilt om man tittar på bilden på Rubin som 4-åring.

Om jag kommer ihåg rätt så har han Heslegårds Camerlengo som morfar. Exteriört har den en fin väl ansatt hals, kort ryg men fint kors.
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Jag har en fölis iår efter Rubin! Otroligt social och nyfiken:laugh:
Har sett en hel del avkommor efter honom och över lag tycker jag att de har haft vackra huvuden samt rört sig trevligt! Även modell mässigt fina!

Här är lite biler på min loppa!
2011-08-20175515-1.jpg


2011-08-20175511.jpg


2011-07-10163852.jpg


2011-06-29194926.jpg
 
Sv: Heslegårds Rubin passar till?

Om ni är intresserade av att se kort på Rubin hur han ser ut nu så kan alla gå in på EC-horses på facebook och kolla. Hon fottade honom för ett tag sen, gå in i albumen och kolla i albumet "Snyggingar" ( Det är Gustav och Rubin på albumskortet tror jag)
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 362
Senast: Lea88
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 652
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 912
Senast: grodan21
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp