Chloe äter väldigt fort och det händer att hon spyr upp all mat inom några minuter.
Jag har tittat lite på skålar som ska hindra hetsätning, problemet är att hon äter mat ur en Surefeed foderautomat och jag hittar inga som passar.
Kan man göra nått själv, som hindrar henne från att äta så fort? Lägga nått i skålen som hon får flytta runt? Eller har ni några bra tips?
Visa bifogad fil 96554
Leksak! Någon kattleksak som katterna inte brukar leka med, då kan man ha i hur många man än vill. (Speciellt då man har en kräsen katt som mest ratar leksakerna

)
Jag har en typ lite större kattleksak som diamantformad så den snurrar runt men rör sig ändå inte så himla långt. Plus en skål som är stor i botten för att sprida ut bitarna men det verkar ju du också ha.
Jag tycker att jag har märkt en skillnad iom det. Vi var i sommarstugan nyligen och då muttrade jag lite över hur fort hon åt upp sin mat, här är det åtminstone några sekunder längre

Jag skulle nog kunna lägga i flera leksaker också efter hand. Det funkar nog lika bra med plastbollar som rullar runt och stör en från att dammsuga botten
Just den leksak jag har är även gjord av papp med många springor. Har någon gång satt i godis i springorna så hon fått sysselsätta sig lite med det. Det funkade. Men jag sitter inte och gör det inför varje måltid
Med kattleksakerna är det dessutom en bonus att man kan vara säker på att de är gjorda för katter och inte farliga på något sätt