Om kattvakt

Får ta Lina med då och gå i lina med.

När jag var barn så var vi ute och tältade hela familjen med en katta med tre ungar. Var lite cirkus att fånga in alla inför avfärd.
Om nån av ungarna hamnade utanför tältduken och nån annan innanför så höll inte inte tältduken för klättrandet! Pappa fick laga med cyckellappar.
Som att be om Katt på rymmen och hur ska dom klara att sitta i bilen i gassande sol :(
 
Som att be om Katt på rymmen och hur ska dom klara att sitta i bilen i gassande sol :(
Verkligen. Och jag skulle definitivt inte vilja tvinga mina katter att bo i bilen en vecka. Skulle också vara rädd att någon smiter då jag öppnar en dörr eller fönster.
 
Ja. Som jag sa i första inlägget:

Katterna får 3 gånger per dag för de orkar inte äta upp så mycket blötmat på en gång och blir det kvar mat i skålarna så blir den maten dålig väldigt fort. Eller så snor Lina mat från Toni.

Lina är ett matvrak av rang (när hon är normal) medan Toni är mer kinkig. Så Lina kan lätt få för mycket och Toni för lite.

Ja, jag har ju funderat på en sån där surefeed som öppnar för en viss katt. Kanske sen när jag får jobb.


Ja, någon form av automatik tror jag kan vara nödvändig.

Grannen har dessvärre två egna katter så det skulle inte funka om mina flyttade dit. Och jag tror inte heller grannen är så pigg på att flytta hem till mig. De har ju hästar och annat pyssel hemma.

Men jag vet inte om det kan vara värt att fråga en annan granne som bor tvärs över gatan om kattvaktshjälp. Hon är förtjust i Toni, som brukar hålla till i hennes lada.

Om nån granne eller nån annan du känner har en ansvarsfull tonåring (barn eller barnbarn) kan de ibland tycka att det är roligt att "flytta hemifrån" ett litet tag och passa katter.
 
Om nån granne eller nån annan du känner har en ansvarsfull tonåring (barn eller barnbarn) kan de ibland tycka att det är roligt att "flytta hemifrån" ett litet tag och passa katter.
Det finns inga tonårsbarn i närheten. En grannfamilj har barn men tror de är för små för att passa katter. Jag har ingen direkt kontakt med dem men fikade en gång med kvinnan i huset när de var nyinflyttade.
 
Om nån granne eller nån annan du känner har en ansvarsfull tonåring (barn eller barnbarn) kan de ibland tycka att det är roligt att "flytta hemifrån" ett litet tag och passa katter.

Så gjorde jag också på sommaren när väninnans son var tonåring och ledig från skolan om jag var iväg på jobb (plus att huset var ju vaktat också förutom katterna). Han var väldigt nöjd med ett stort urval av DVD-filmer samt en kyl och frys full med Coca-Cola och hemlagad mat i portioner :D
 
Kan du inte höra med katthemmet om de kan ge dina katter blötmat en gång till under dagen, och skippa torrfodret helt? De kanske känner att de kan göra ett undantag för hur de brukar göra?
 
Kan du inte höra med katthemmet om de kan ge dina katter blötmat en gång till under dagen, och skippa torrfodret helt? De kanske känner att de kan göra ett undantag för hur de brukar göra?
Ja, fråga kan man alltid göra. Annars måste jag skaffa någon slags utfodringsautomatik så Fluffet inte kan sno Tonis mat.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: Sassy
·
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 337
Senast: Tarnin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
606
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp