Hidalgo Valencia

BulletForMyValentine

Trådstartare
Här kommer första sadeltråden från mig. Lär nog bli fler i framtiden:p

Jag har ju blivit med storhäst för ett tag sen och funderar lite på sadel till han.
Han har vad jag tror är en knepig rygg. Överbyggd med markerad smal manke och han är tunn över ryggen. Just nu väldigt muskelfattig.
Ska försöka fixa bild senare.

Jag är inte så förtjust i vanliga engelska sadlar så har kollat på de spanska bomlösa sadlarna. Speciellt Hidalgo-sadlarna.
Vilka hästar passar dessa sadlar? Är ju bomlöst men några riktlinjer borde väll finnas?
Hur sitter man i en sån sadel?
Vilken modell är bäst? Och vad ska man tänka på med en sån sadel?
Hur är Chezz-sadlarna?

Läste på hästa**ären.se att dessa sadlar passar alla typer av häst, både smal och grövre. Men vet inte om jag tror på det?:confused:

Sadeln kommer användas till främst till uteritter och dressyr. Hoppning kommer vi inte ägna oss åt .

Hoppas ni orkar med en till sadeltråd:o:D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 068
Senast: Aifos
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 396
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 811
Senast: lillamy73
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp