Highlandponny i Sverige?

K

Krummelur

Jag är lite nyfiken på denna häst, inte på hur den ser ut eller så, det vet jag. Men om det finns några i Sverige? Hur dom är? Samt om någon vet nått bra ställe där man kan prova rida denna ras(i Skottland)? :confused: Min sambo och jag ska nämligen dit på en weekend i vår och jag tänkte göra något annat när han spelar golf...
 
Jag har träffat en tjej i Enköping som föder upp Highlandponnyer.

Jag PM:ar dig hur du kan komma i kontakt med henne.
 
några highlandponnysar finns det allt i Sverige :). -99 fanns det 5st läste jag i en tidning. Varav en finns nere i Skåne på grytåsa gård i Örkelljunga.
Just den ponnyn var väldigt lugn och stabil i psyket men tokig i att hoppa :) (har alltså ridit den :D). Tror d flesta highlandponnysarna har ett bra psyke...
Kanske inte så mkt intressant, men skrev ialla fall :D
 
Sv: Re: Highlandponny i Sverige?

En sex år gammal tråd iofs men nu finns det åtminstone en "Hipo" i Värmland.
 
Sv: Highlandponny i Sverige?

Gammal tråd men jag måste göra ett inlägg.

Har massor av highlander i stallet, 8 stycken (hade en till med han dog för några år sen)

Helt underbara hästar.!!
 
Sv: Highlandponny i Sverige?

:) I början på 70 talet red jag på Farsta ridstall i stockholm och där
fanns Caramac -61 privat ponny som tävlade framgångsrikt i hoppning.
Han var black och en helt otrolig ponny min första stora kärlek, red honom
en del när han var utlånad till ridskolan. Han var en renrasig Highlandsponny
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Törnrosa
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 997
Senast: BornAgain
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 458
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp