Bukefalos 25 år!

Hinderhöjder

ankic

Trådstartare
Hej! Jag skulle vilja veta hur höga hinder det är för en C-ponny på klubbtävlingar?. Är det även unghästklasser på klubbtävlingar?? Är det clear around banor för unghästar. Ponnyn i fråga är 5 år.
Vad gäller för att man ska få vara med på klubbtävlingar ? ( mätintyg, vaccinations intyg, registrerd eller annat???)

Hur höga hindrerna är på klubbtävlingar är helt upp till klubben själv att bestämma. Det kan vara allt från bommar på marken och uppåt (vet faktiskt inte om det finns någon maxgräns)...
Jag har inte varit med om att det varit någon speciell unghästklass på klubbtävlingar...
Jag tror det är upp till klubben att bestämma vad du ska ha med dig också. På våra Blåbärshoppningar ska hästen vara vaccinerad och det tror jag nästan alla klubbar har som krav...

c-ponny LD=70 LC=80 LB=90 LA=1m men som sakt var på klubbtävlingar kan det ju oxå finnas lägra klasser och del klubbar har unghäst

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag skulle behöva lite goda råd och få veta hur ni tänker. Min dotter är 11 år och ca 145cm och väger kanske 45kg. Hur hög häst bör...
Svar
6
· Visningar
429
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
2 317
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 881
Hästmänniskan Hej alla! Jag har ett litet problem eller vad man ska säga som jag skulle vilja få tips om! Jag har två c-ponnyer. En som jag har haft...
2
Svar
26
· Visningar
2 289

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021 - del 2
  • Kattbilder #6

Hästrelaterat

Omröstningar