Hinderhöjder

ankic

Trådstartare
Hej! Jag skulle vilja veta hur höga hinder det är för en C-ponny på klubbtävlingar?. Är det även unghästklasser på klubbtävlingar?? Är det clear around banor för unghästar. Ponnyn i fråga är 5 år.
Vad gäller för att man ska få vara med på klubbtävlingar ? ( mätintyg, vaccinations intyg, registrerd eller annat???)
 
Hur höga hindrerna är på klubbtävlingar är helt upp till klubben själv att bestämma. Det kan vara allt från bommar på marken och uppåt (vet faktiskt inte om det finns någon maxgräns)...
Jag har inte varit med om att det varit någon speciell unghästklass på klubbtävlingar...
Jag tror det är upp till klubben att bestämma vad du ska ha med dig också. På våra Blåbärshoppningar ska hästen vara vaccinerad och det tror jag nästan alla klubbar har som krav...
 
c-ponny LD=70 LC=80 LB=90 LA=1m men som sakt var på klubbtävlingar kan det ju oxå finnas lägra klasser och del klubbar har unghäst
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 165
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: zarmino
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 006
Senast: nullo-modo
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp