Hingst dopades under bruksprovet – ägare stängs av

Jag har läst protokollet och har väl egentligen inte mycket att tillägga om straffet, men kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite intressant att här kan SvRF agera även om det var ett SWB-arrangemang, men gällande ”Unghästutbildarens” fall säger de att de inte kan göra något för h*n är mest aktiv på SWB-s arrangemang.

Jo, jag köper att om en häst är dopad med anabola så är den det ”jämt”, så jag tycker inte SvRFs inblandning är fel här. Men hur i hela friden kan SvRF då tycka att man inte kan straffa ”Unghästutbildaren” när h*n strider mot SvRFs Code of Conduct? Sedan förstår jag att ett straff från SvRF kanske inte blir så kännbart för ”Unghästutbildaren” men det hade ändå varit en markering från SvRF att man kan inte bete sig hur som helst. Men som så många gånger förr är det bekvämare att stoppa huvudet i sanden.
 
Jag har läst protokollet och har väl egentligen inte mycket att tillägga om straffet, men kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite intressant att här kan SvRF agera även om det var ett SWB-arrangemang, men gällande ”Unghästutbildarens” fall säger de att de inte kan göra något för h*n är mest aktiv på SWB-s arrangemang.

Jo, jag köper att om en häst är dopad med anabola så är den det ”jämt”, så jag tycker inte SvRFs inblandning är fel här. Men hur i hela friden kan SvRF då tycka att man inte kan straffa ”Unghästutbildaren” när h*n strider mot SvRFs Code of Conduct? Sedan förstår jag att ett straff från SvRF kanske inte blir så kännbart för ”Unghästutbildaren” men det hade ändå varit en markering från SvRF att man kan inte bete sig hur som helst. Men som så många gånger förr är det bekvämare att stoppa huvudet i sanden.
För att unghästutbildaren är kompis med rätt människor inom SvRF.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 890
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
630
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp