Bukefalos 28 år!

Hingst hjälp till ädelt sto

P

Panikie

Jag och min familj har funderingar på att kanske betäcka mitt halvblods sto nu i vår eller våren 2009.

Så jag behöver hingst hjälp, vad ni tror/tycker kanske skulle passa bra, eller bara tipsa om olika hingstar.

Jag har funderingar på Robin Z, Cathageno 1064 osv. Letar efter en hingst som har lite massa, stort hopp men även lite steg.

Letar inte efter en hingst som har skimmelanlag, för mycket fullblod eller är för liten.


Lägger med lite bilder och fakta om hästen: så kan ni väl össa på fakta och hingstar! Glad för all hjälp.

Caramell född:2003 e: Flyinge Artist - Levantos ll 163 cm mkh och 19 cm skena.
n648288162_203924_3007.jpg

n648288162_277572_6315.jpg

n648288162_145636_10.jpg


film 3-års test film domare: K-G Svensson & Christina Olsson:
http://s174.photobucket.com/albums/w116/frojdhen/?action=view&current=caramell3rstest_0001.flv
Svenska Varmblodiga hästen index
http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid47ny?Intidnr=158200
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

10 st som har kollat? och inte ett ända svar.... :angel:
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Cagancho?

Han är på uppåtgående och hans avkommor ser mycket fina ut och verkar bli riktigt bra. Han är rätt maffig och väldigt trevlig stam.. Funderar själv på honom till mitt ena xx-sto, jag vill ha mer hopp och massa till henne.
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Heartbeat :love:
Lite svårt att veta vad han lämnar än sålänge såklart.. Lite massa finns det ju, även om det i mina ögon absolut inte är ngn tung hingst :)
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

ja, som sagt mkt imponerad av Cagancho. han verkar verkligen passa med lättare typ. Mitt stos mamma är fulllblod o hon har mkt muskler men är lätt som en fjäder. Riktigt läckert att se en häst med gummibollkänsla men ända lagom mkt massa. Calidoblodet:d.
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Nobel?
Hip Hop?
Ludwigs Champion?
Careful?
Advokat?
Majim G?
Landor S?
New Balance? Jodå, han har hoppgener med..
Empire?


Hade du kunnat tänka dig vita, så hade jag lagt till Aerline H, Camaro M och Caressini L...

Lycka till!
mvh
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Jag håller med hoppsann om att Nobel och Hip Hop nog skulle kunna passa, men annars skulle säkert Cathageno kunna passa. Han sägs ju passa till ston av det lite ädlare slaget. Han kan även användas fördelaktigt till kortlinjerade ston. Han har dock i enstaka fall förädlat vissa ston mer än väntat, så visst finns det chans att du får en väldigt ädel häst, men jag tror faktiskt inte du behöver oroa dig för det. Vad synd att du inte vill ha en skimmelhingst, för då hade du kunnat kika in Camaro M. ;)
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Jag tycker att du ska kika lite på Alligator Fontaine till ditt sto.
Bör vara en fin kombination.
Härlig stam på hästen förresten:love:
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Vilken fin häst ! Jag förstår att hon fick så fina hopp-betyg ! Jättehärlig inställning öronen spetsade hela tiden !

Jag tycker att du skall titta på hingstar med något mer massa och storlek annars är hon en häst precis i min smak (med grmt vacker färg dessutom!).

Bra ben kan ju också vara ngt att tänka på eftersom hon "bara" fick 7:a.

Det finns massor av hingstar som kan passa henne (du har ju också fått många förslag !). Vänta gärna och se vad för spännande som dyker upp till bruksprovet.
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

tack så mkt alla :) ska sätta mig och söka på de hi´ngstar som ni rekommenderat hittils :p många av namnen känner jag igen.

Var ett tag inne på Fetcher N.... tycker även att Novuel (stavning) är cool, hoppar som en panter :love: men resten stämmer nog inte så bra överens. Och som någon här sa, min pålle har ju bara en 7a på benen som vill ha en hingst med bra ben. :)
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Lucky point har en 9 på benstället, det är imponerande...

dessutonm står han hos Royne numera och är väl tänkt för lite större uppgifter i framtiden:angel:
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

jag är väldigt förtjust i denna hingst, gillar stammen och hans kropps typ, tycker även på filmen att han ser cool ut och gör det han ska göra, :)

Vad tror ni?
Cathageno 1064
Flyinge.
cathageno_ext.jpg

untitled.jpg


film:
http://media.putfile.com/cathageno
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Lucky point har en 9 på benstället, det är imponerande...

dessutonm står han hos Royne numera och är väl tänkt för lite större uppgifter i framtiden:angel:

jag tittade på honom, verkar trevlig och att han har en 9 är toppen, dock tycker jag nog att han är lite för ädel...
 
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

Tornesch 1042
minns jag är hingsten som vann 6 års i Falsterbo 2006, vet att jag redan då vart förälskad i den hingsten och har nu läst på lite om honom.... tycker han verkar väldigt intressant, tycker om att läsa att han har väldigt bra frambens teknik då det var 1 sak som min häst Caramell fick sämre på 3-årstestet. Desutom har han en intressant stam eftersom han har Libero H.
tornesch_2.jpg

tornesch.jpg





Vet någon vart man kan söka om hästens poäng på typ, kropp osv?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingst hjälp till ädelt sto

enl. hingstkatalogen:
88876=37 p
bruksprov 3 år gång 778,löshopp99
brukspro 4 år gång 768 hopp 99/99 TH98
 

Liknande trådar

Avel Har ett litet halvblodsto e: Tornesch - Artist - Levantos ll, hon är idagsläget 153 cm i mkh och född 11 maj 2009. Målet är att jag ev...
2
Svar
20
· Visningar
3 855
Senast: Görel
·
Avel Nu måste jag snart välja, så jag ber er om hjälp. Sigali e.Kigali ue. Larome. Hela stammen...
Svar
1
· Visningar
1 416
Senast: Emsan
·
Trav Jag har ganska länge haft en del funderingar på att ta ett föl på mitt sto, och eftersom jag absolut inte kan någonting om avel och...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Riley
·
P
Avel Har tänkt betäcka vårat sto, så nu undrar jag vad som skulle passa till stoet som har denna stamtavla...
2
Svar
30
· Visningar
2 769
Senast: poll0i_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp