Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Chambery

Trådstartare
Har ett litet halvblodsto e: Tornesch - Artist - Levantos ll, hon är idagsläget 153 cm i mkh och född 11 maj 2009. Målet är att jag ev ska betäcka henne till våren och önskar en avkomma med lite mer höjd. Gärna runt 165.
Jag följer olika hingstar och har avlat en hel del tidigare.. men just nu står det helt still. Vet ni någon hingst (halvblod/holstainer m.m) som lämnar avkommer som blir lite större så får ni gärna dela med er med info, namn och bild. Finns kanske någon mer därute med ett litet sto som letar hingst?

Hingsten ska vara snygg och reslig med hoppblod, gott lynne och ha sina fördelar på kapacitet och bra galopp. Jag är väldigt öppen för förslag! :)
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Här har du en lista över de 100 hingstar som lämnar störst avkommor. Vissa är ju visserligen inte i avel längre. Men av de som är det så leder Briar och den som över lag ger störst.
http://www.blup.se/sv-SE/rank/stallion/height/desc/100



Tack så mkt!
Briar visste jag om sen inann, tror tyvärr inte att han riktigt passar mitt sto, men nu hr jag ju en hel lista så ska helt klart titta igenom. :)
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Kanske Camaro M? Han lämnar stort. Är en kandidat till min 09a som mäter 154 cm idag (det var roligt att se att nån var mindre :D).
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

KL

Har hört att Feliciano lämnar stort. Har själv en ganska välväxt herre efter Nobel, men vet inte om han är "typisk" på något sätt.
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Min erfarenhet är precis tvärtom, de blir omkring 165 men växer långsamt så de uppfattas som mindre än genomsnittet.
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Nobelhästen vi har är 1,72. Lååånga ben.
Provred en Feliciano-häst som nog var närmare 1,80
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Då är den hästen ett undantag. Fille ligger på -1.9 i mankhöjd på blup och hästar med Irco Marco i stammen växer ofta långsamt men sen blir de fantastiska:)
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Camaro M har jag iår betäkt min 3-åring med... han gillar jag skarpt så det är kanske en tanke att annvända honom på henne också.. har haft funderingen mn visste inte om hans avkommer vart storaeller små. :)

Inte så dumt med henne Camaro M - Tornesch avkomma. :)
Tack för tipsen alla.
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Jag skulle ta Vivaldi K, super galopp, stor, hoppar super eller Heartbeat lämnar stora snygga avkommor som hoppar himmelskt.
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Jag har litet fullblodssto och kollade upp lite runt Figaro R och de verkar bli stora. Var och kollade 3årstesten och fick tag på en med Figaro R unge. Den var stor och de hade fler och de var stora och grova.
Du kanske inte ska kolla på honom om du redan har grovt sto.
Figaro R avkommor gick ju bra på Championatet förra helgen och BT.
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Men Figaro R på ett hoppstammat sto, blir det verkligen bra?
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Tänkte direkt på Cortez, såg att han låg femma på listan också. Vet flera hästar efter honom som är över 180.
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Novel lämnar nog stort tror jag. Plus trevligt temperament.

Han har väl också både gått S hopp+dressyr?
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

väcker tråden.

har eventuellt ett sto på gång och då är tanken att jag ska ta föl på henne.
dock är hon bara ca 153 cm hög.

är det någon mening att avla? jag gillar hennes lynne, gångarter och kroppsbyggnad och känner därför att hon är värd att avla på. men jag vill ha avkommor på ca 165-170 cm. GÅR det?

vilka hingstar idag lämnar stora avkommor? det är dressyrblod jag är intresserad av... :)
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Så små ston är inte önskvärda i SWB-aveln. Numera måste de vara 156 c, för att stambokföras dessutom. Jag skulle säga att så små hblston är guld värda i ridponnyaveln:)!
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Så små ston är inte önskvärda i SWB-aveln. Numera måste de vara 156 c, för att stambokföras dessutom. Jag skulle säga att så små hblston är guld värda i ridponnyaveln:)!

men om man vill avla på KWPN-hästar då? :)
ponny är tyvärr för litet för mig :P
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Mitt sto e. Cardento - Cortez. Är ca 180 hög och jag betäckte henne med Hip Hop avlivades som 1 1/2 åring var då lika stor som tre åringarna i samma flock men har hört att Hip Hop lämnar smått så tror det var mitt sto där.

Men har hört att Cortez hästar lämnar stort
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

KWPN vad ?
Körhästar eller ridhästar ?

KWPN ridhäst är väl som vilket annat halvblod som helst.
 
Sv: Hingst som llämnar stora avkommer?! (Hjälp)

Jag känner också en rejält stor Felicianoavkomma. 175cm över havet!
 

Liknande trådar

Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: Ramona
·
P
Avel Jag och min familj har funderingar på att kanske betäcka mitt halvblods sto nu i vår eller våren 2009. Så jag behöver hingst hjälp...
2
Svar
21
· Visningar
5 327
Senast: Aladdin
·
Avel Allt lutar nu åt att jag ska betäcka mitt sto till våren, om allt går som det ska *nervös* Men det behövs ju en pappa också ;) Jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 935
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp