Bukefalos 28 år!

Vilken hingst till detta sto?

Sv: Vilken hingst till detta sto?

Snygg häst!

Hon har lite brant bog, så jag skulle vara noga med bogen hos hingsten. Och något högställt med långa ben vore inte heller fel.

Corlensky G?

Jaguaren är säkert också ett bra alternativ, jag blir kanske lite fundersam med tanke på hans framparti, som jag tycker har samma svagheter som ditt sto. Men det är ju en smaksak också.

Ja visst är hon snygg. ;)
Okej. Då fick jag veta nåt som jag inte har veta förut. Men det är väl för att vi inte har ställt ut henne heller.

Honom har jag hört talas om förut men ingen hingst som jag har tänkt på så mycket. Men snygg var han, vilket steg! :love:

Okej, då får jag överväga honom då. Men tror du fölungen också får "dåligt" framparti, eller värre?
 
Sv: Vilken hingst till detta sto?

Instämmer med Mabuse. Lite längre ben och lite mer sporthästmodell kanske vore önskvärt, speciellt om det är tänkt att använda avkomman till hopp/ FT.
Vad sägs om ett rent fbl? Har själv funderingar på Mr Carrera xx till mitt hbl sto som är lite åt det tyngre hållet, han kanske kan vara nåt?
Acacio är ochså en trevlig, modell lätt hingst som jag betäckt min "tunna" med, fick ett litet trevligt sto med lätta fina rörelser, även kroppsbyggnaden är smäckrare än mamma.
 
Sv: Vilken hingst till detta sto?

Instämmer med Mabuse. Lite längre ben och lite mer sporthästmodell kanske vore önskvärt, speciellt om det är tänkt att använda avkomman till hopp/ FT.
Vad sägs om ett rent fbl? Har själv funderingar på Mr Carrera xx till mitt hbl sto som är lite åt det tyngre hållet, han kanske kan vara nåt?
Acacio är ochså en trevlig, modell lätt hingst som jag betäckt min "tunna" med, fick ett litet trevligt sto med lätta fina rörelser, även kroppsbyggnaden är smäckrare än mamma.

Är han son till Eighty eight keys xx? Eller har jag fått upp fel hingst.Googlade lite. ;):angel:
För den hingsten har jag varit kär i länge. :love:

Jo, ett flb har jag tänkt på länge. För att kunna förädla men jag har inte vetat riktigt vilken hingst jag skulle ta och som har bra hopp teknik + bra gångarter.
 
Sv: Vilken hingst till detta sto?

Jo, Mr Carrera är en son till Eighty eight Keys. Rekommenderas för dressyravel, vill jag minnas, jag vet inte om han är hoppad ngt alls. Hans pappa är ju kanske inte direkt någon hoppförärvare.

Tsarevitj är också en fin hingst om du vill ha fullblodsinslag, rör sig väldigt trevligt och elastiskt och hoppar helt ok. Fast de är ju också en dressyrhingst i första hand kanske.
 
Sv: Vilken hingst till detta sto?

Vad är det för fel på QE då? Vad jag sett så har han lämnat avkommer med både bra hoppförmåga OCH fina gångarter. Han är och ger väl inte så stort heller tror jag. Du ser väldigt kort ut på bilderna. Hur hög är Zellin och hur lång är du? Jag fattade det som att ni skulle avla föl för att ha kvar det eller ska ni sälja det?

QE är ju kort i kroppen men han har ändå ganska mkt luft under magen och därmed relativt långa ben för sin storlek tycker jag.

Ett annat alternativ kan vara Lambourgini (e.Bellini) som ger både bra hopp och dressyravkommor.

På en bild syns det tydligt att ditt sto har arabblod i sig. Hon är fin!

Marino har ju lämnat den godkända hingsten Martini oxå i svår dressyr. Så dålig är nog inte Marino. Det beror ju på stomaterialet med. Han stod väl i Dalarna och där fanns nog inte lika många bra ston som i södra Sverige.
 
Sv: Vilken hingst till detta sto?

Vad är det för fel på QE då? Vad jag sett så har han lämnat avkommer med både bra hoppförmåga OCH fina gångarter. Han är och ger väl inte så stort heller tror jag. Du ser väldigt kort ut på bilderna. Hur hög är Zellin och hur lång är du? Jag fattade det som att ni skulle avla föl för att ha kvar det eller ska ni sälja det?

QE är ju kort i kroppen men han har ändå ganska mkt luft under magen och därmed relativt långa ben för sin storlek tycker jag.

Ett annat alternativ kan vara Lambourgini (e.Bellini) som ger både bra hopp och dressyravkommor.

På en bild syns det tydligt att ditt sto har arabblod i sig. Hon är fin!

Marino har ju lämnat den godkända hingsten Martini oxå i svår dressyr. Så dålig är nog inte Marino. Det beror ju på stomaterialet med. Han stod väl i Dalarna och där fanns nog inte lika många bra ston som i södra Sverige.

QE?:confused:

Zellin är 165 cm och jag är 157 cm lång. Så ja, jag är kort. :p
Det är ju tänkt att jag ska ha den som min nya tävlingshäst.

Mh, ang om marino så fick jag höra av min moder igår att han fick sluta i aveln pga att ingen var intresserad av han. För det kom ston som var både kallblod och varmblod och ena med det tredje. Sen har jag inte trott att marino har varit dålig heller. För hur ska han då kunna ha gjort så att zellin har blivit så bra. :angel:
 
Sv: Vilken hingst till detta sto?

Enligt hingstkatalogen står Mr Carrera som förädlare till sporthästar med inriktning på gångarter och fälttävlan. Har inte sett honom live, men det jag hört har varit positivt, även om han inte hunnit lämna något (mig veterligt) inom ridhästaveln ännu.
Han ska iaf ha ett trevligt temperament, och hans pappa 88:an har jag oxå bara hört gott om, både ang. temperament och hoppförmåga.
 
Sv: Vilken hingst till detta sto?

Jag har aldrig påstått att DU trott att Marino är dålig utan den kommentaren var utifrån att han blivit sänkt till C och tagen ur aveln.

Du hade ju själv Quite Easy på förslag från början därför trodde jag du fattade förkortningen. Har han fallit bort nu i ditt val?

Har inte fått ngn feedback av dig varken på honom eller Lambourgini. Är du sur på mig eller?:confused:
 
Sv: Vilken hingst till detta sto?

Jag har aldrig påstått att DU trott att Marino är dålig utan den kommentaren var utifrån att han blivit sänkt till C och tagen ur aveln.

Du hade ju själv Quite Easy på förslag från början därför trodde jag du fattade förkortningen. Har han fallit bort nu i ditt val?

Har inte fått ngn feedback av dig varken på honom eller Lambourgini. Är du sur på mig eller?:confused:



Oj, nej förlåt! Jag är inte sur på dig. Jag skrev så för det var en annan som skrev att han inte var någe bra så som jag förstod det på den presonens inlägg. Så jag skrev in det samtidigt. :o Sorry om du trodde det var menat till dig, blir lite snurrigt ibland. :p:crazy:

Nej, han har jag fortfarande i åtanke. Men som sagt jag vill ha hjälp av er som kan se vad jag ska har för hingst. För att få ett så "bra" föl som möjligt. Men ibland så läser jag fort och hinner inte tänka efter föränns jag skriver saker. Så det blev lite fel där.:p

Lambourgini har jag inte kollat på än. Pratar med morsan emellanåt om vad hon tycker och tänker. Så jag hinner inte kolla upp alla hingstar som jag har fått i förslag och som jag tänker på. Finns så många fina hingstar ute i världen.;)

Men nog om den saken. Ska kolla upp lite mer, prata mer med morsan om vad hon tycker (hon som betalar) så får vi se om det blir någon betäckning till våren/sommaren. :D
 

Liknande trådar

Avel Jag är sugen på att betäcka mitt sto med Baltimore, någon som vet nåt om hans temperament? Mitt sto är e. Quite Easy och har mycket...
2
Svar
22
· Visningar
3 912
Senast: grimman
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 695
Senast: Yttik
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 570
Senast: Myelin
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp