Hingst till Irco Marco-sto

Sv: Hingst till Irco Marco-sto

Maloubet de pleville?
Han lämnar storlek till sina avkommor trots att han är liten själv, det ligger stort bakom honom. Jag gillar hans avkommor, och har hört att:
Galoubet gav jättebra
Baloubet gav skit
Baloubets söner i sin tur ska ge jättebra
dvs det verkar hoppa lite hur det nedärver sig.

Heartbeat?
Han har flera godkända söner, 10-10 i hoppning. och 9 på typ (högställd) 10 på galoppen.
Det är mycket fullblod i honom som ju passar bra med IM-blodet.
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

*knapplån*
enligt språngrulla hade bara Kannan 40% dräktigt i år.

Vad mer än Irco Marco har ditt sto i stammen?
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

Baloubet gav skit?Värsta lögnen jag hört... konstigt att han är 5a på världsrankingen som förärvare då...medans hans söner inte är med i toppen;)
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

ja allt är väl relativt men jag tycker inte att Heartbeat har så mycket fullblod i sig, hittar fullblod först i 4led i form av mormors pappa.
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

Skulle inte corlensky g eventuellt stå i sverige nästa säsong? Cardento hade jag gärna använt men det är ju bara fryst på honom, iaf var det så detta året.

Vet inte om CG ska stå i Sverige nästa säsong. Men gör han det lär han få mycket ston med tanke på hur fina treåringarna var! Många hopp och dubbeldiplom, samt pappa till den högst bedömda av alla med 54p. Ett plus för din del är att han har mycket bra fertilitet också:).
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

Jag vet inte vad du räknar som 4 led, men i fjärde led ser jag 5 fullblod av 8 hästar? ca 62%
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

Ja allt är relativt, men enligt min vän så ska Baloubets söner lämna bättre än Baloubet.
Baloubets barnbarn är väl inte så gamla äna tt någon eventuell son skulle ha hunnit ta sig in på världstopplistan?

Jag litar på min vän, h*n har mkt god koll på hästarna i europa.
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

bättre tycker jag är att ta i det får väl tiden utvisa. Att han skulle lämna skit var nog århundradets överdrift, däremot anses han ju lämna temperament i större utsträckning än hans söner men det är en helt annan sak
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

Han är som ni säkert sett i Showjumping rankad som nr 6. (1. Nabab de Reve, 7. Cardento)



" i motsats till sin kollega Quidam De Revel har Baloubet du Rouets bara betäckt ett relativt litet antal ston, men andelen av Baloubets avkommor som tävlar Internat är mkt stor, vilket bevisar hans stora avelsvärde"
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

enligt World breeding federation så är han 5a 2010, konstigt att det kan vara olika på olika listor?
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

sorry kollade lite fort, men fortfarande mormors pappa i 3 led som är första fullblodet och det är inte mycket.

Gillar man fullblod kan man titta på Jaguar Mail som har fullblods pappa och morfar. Jag gillar Heartbeat men jag håller inte med dig att han har mycket fullblod i sig.

anledningen till att baloubet inte har ssååå extremt många avkommor beror väl på hans dåliga fert.
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

5 o 6 är ju nära. I Showjumping har man tagit de som de sett har bäst förärvning o intressant hingst bakom. Subjektiv bedömning delvis!
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

sorry kollade lite fort, men fortfarande mormors pappa i 3 led som är första fullblodet och det är inte mycket.

Men det är fullkomligt ointressant när första fullblodet dyker upp i stamtavlan. Det som är intressant är hur många xx det finns bakåt i leden.

Enligt Paardenfokken så har Heartbeat drygt 47% xx, vilket är ganska mycket. Jaguar Mail har visserligen betydligt mer, men han har också ovanligt mycket blod.
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

Ja jag får lägga mig platt. Trodde inte att hans procent var så hög. När det först var synligt i 3led. Visserligen ganska många i 4led men trodde inte att de hade ett sånt högt utslag som nästan 50%. Ber om ursäkt.
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

:) borde ha kollat upp bättre kunde inte för min vildaste fantasi tro att det skulle vara nästan 50% när den första fullblodshingsten kom i 3led...
 
Sv: Hingst till Irco Marco-sto

Baloubet? T.ex. så har Mirca (Irco Marco - Menelek xx) en avkomma e Baloubet

Annars kanske linje (inavla beroende på hur man ser det) på Irco Marco och välja t.ex King Loui så får man IM + fullblod el Feliciano/Hip Hop?


Jag har två ston m Mirca som mormor varav den ena har Baloubet som morfar. Båda är linje/inavlade på Irco Marco (de kommer från Gustaviis). Har två andra hästar i stallet som oxå kommer därifrån med Irco Mena/Baloubet på fädernet som oxå ser väldigt trevliga o hoppvilliga ut.
Det verkar som om förstärkning av IM kan slå väl ut.:)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 257
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Fannybadh
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 051
Avel Behöver hjälp med att hitta en grövre hingst till ett halvblodssto e: casa grande ue: Landlord. Min vän är inne på att betäcka sitt sto...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: tabac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp