FadeAway

Trådstartare
Funderar på att köpa en hingståring/tvååring. Och undrar lite vad det är som gäller och vad jag ska tänka på.

Mamma har dock haft tre hingstar innan. Men det är ett bra tag sen.

Senast ändrad:
Sv: Hingst

det finns väldigt mycket att tänka på!men det viktigaste är att man vet att man klarar av en hingst.
jag skulle inte ha en 2 årig hingst ensam i hagen. Detta för att dom då vill leka och busa med dig och detta är inte så roligt ( om man tänker på sättet dom leker)

Jag har en alldeles för barnslig 8årig vallack kan han gå med honom?
Antagligen kommer han i så fall visas som 2,5 åring och är det inte lovande ev kastrering.

ja bara han har någon att busa med. Våran hingst gick själv när han kom hem från sommarbetet ( där han hade 8 andra hii´ngstar att bråka med) han blev jätte jobbig. reste sig och höll på. men så fort han fick en kompis så lungnade han sig.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 757
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 950
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 500
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka