Hingstägare...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare lilla hoven
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 080
L

lilla hoven

Jag har två shettisar, en hingst 11år & en vallack 10år. Vallacken dominerar totalt, hingsten har INGET att säga till om.

Ska det inte vara tvärtom egentligen?!:confused:
Hur ser rangordningen ut hos er som har hingst tillsammans med vallack?!

Sv: Hingstägare...

jag har för det mesta släppt mina unghingstar (iofs. lite äldre hingstar med) med en vallack. det är uteslutande val. som fört "befälet". vad gäller unghingstarna så har dom blivit så mkt. mer lätthanterliga när dom gått med en val. som "fostrat" dom lite ;)

Jag har ju bara haft min hingst sen oktober-06.
Han hade innan han kom till mig gått ensam i sin hage. Jag vet inte om det beror på att han går tillsammans med vallacken nu eller om det bara är att han börjar känna sig hemma. Men han är så otroligt lugn nu jämfört med när han kom...

vad skönt :) jag har upplevt att hingstarna blir lungnare och mer lätthanterade när dom går med val. dom behöver nog bli "tillsagda" av en "tjurig farbror" i mellanåt :angel: :D

Har en shettishingst på sju ihop men min stora häst som är fyra och vallack och där är det den lille som bestämmer. Har kommit två vallacker till som båda är två år men dom får snällt ta och flytta på sig. Liten är STÖRST :rofl:

Jag har två shettisar, en hingst 11år & en vallack 10år. Vallacken dominerar totalt, hingsten har INGET att säga till om.

Jag har en shettisvallack på 6 år som dominerar shettishingsten på 24 år totalt. För någon vecka sedan fick jag även ett varmblodssto på 7 år och sedan dess är det hon som bestämmer i hagen :D

Till den som undrar - jo, hingsten ska kastreras innan hon brunstar nästa gång :cool:

Två av mina hingstar gick innan ihop med en vallack, då var det han som bestämde, det har mer med individen att göra än om det är en hingst eller inte. Nu är det bara dom två hingstarna kvar och den "lille" (3 år) har nu tagit över befälet och inte den "store" (7 år) som kanske skulle vart det mesta naturliga :)

vad skönt :) jag har upplevt att hingstarna blir lungnare och mer lätthanterade när dom går med val. dom behöver nog bli "tillsagda" av en "tjurig farbror" i mellanåt :angel: :D

Det kan nog stämma, vallacken är definitivt en tjurig farbror:rofl: Dom håller varandra "nere på jorden" på nåt vis.

Vad jag vet så ska inte rangordingen ha att göra med könet.
Vissa hästar är födda ranghöga andra inte, det brukar väl bero på stoet.. :rofl:

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Edla
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 313
Senast: TantAgda
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 668
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 565
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck