Hingstfunderingar 2021

Nu har jag betäckt mitt sto e Briar u Prince of Birds xx. Det blev till slut Benetton dream som fick äran. 😊. Något jag inte räknat med var att det inte finns så många hingstar att välja på när det väl är dags och stoet blir brunstig på någon annan dag än onsdag och man bor i Norrlands inland. Så nu får jag hoppas att blir bra ändå. Så spännande i alla fall. Ska kollas om 14 dagar för att se om ägget fastnat. 😊
Det är ju tyvärr så! Hade samma problem ifjol men då i slutet av säsongen, du menar att det alltså är så redan nu? Vart bor du?
 
Här blir det inga föl gjorda. Stoet kommer inte i brunst varken av sig själv eller via spruta. Värdelöst. Hon har aldrig krånglat innan.
Hur ser det ut för er? Väntar de in värmen kanske? :grin:
 
Jag har typ beställt sperma.... (fryst) Så nu är frågan om den hinnar hit innan stona kommer i brunst igen.... :nailbiting: Strulade lite extra i år pga Brexit, alltid måste det vara något..!
 
För de som funderar på Ferguson så hade han fem avkommor - flesta av alla - med till Hollands uttagningar till UVM.

Kyton ue. Ferro - godkänd hingst KWPN, Old.
Kunz ue. Uphill
Lord ue. Bretton Woods
Lightning Star RR ue. De Niro
First Lewis ue. Wynton - godkänd hingst Old.
 
@Robina nu har inte jag följt vad du söker för hingst eller stam på stoet. Men har du tittat på myrsjögårds hingstar??
Jag har inte tittat något närmare, vet från i fjol att det var uppe på diskussion när vi hade svårt att få tag i semin. Men hoppas i år att min häst blir dräktig direkt, och att det ska fungera med skicken i början av säsongen, så jag inte behöver fundera på reservhingstar. Jag har Fortnite som förstahands val.
 
Jag vågar knappt skriva det men idag har mitt sto konstaterats dräktig med Fortnite❤️. Stammen blir Fornite-Briar-Uttini.

Jag började drömma om föl för många år sedan nu. Oturen har förföljt oss med en säsong utan dräktighet, ett dödfött fullgånget föl och till slut resistenta bakterier. I år var hon ren på bakterieprovet och tog sig på första försöket!

Jag vågar inte helt slappna av då hon stod med lite vätska och är satt på regumate, men jag hoppas hoppas HOPPAS att det ska gå vägen denna gång ✊✊❤️
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 658
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 861
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp