Bukefalos 28 år!

Hingstfunderingar 2022

@Pontevecchio ang FR och ev problem med Struppipning så skulle jag inte tro att det finns några sånna anlag, de har kortare hals och jag tror att flera av dem hade redan hade utvecklat det om det hade varit så. Känner inte alls till det i den familjen i övrigt heller.

Jag försökte kolla upp det då vi betäckte med honom eftersom min förra häst (e. Don Primero) var struppipare av fjärde graden. Men då hittade vi inget sånt alls, men det är ju inte alltid som man kommer åt sån info. Men nu är avkommorna så många och gamla att det borde komma upp lite information. Min har än så länge varit ett A-barn, men man vet ju inte vad som händer i framtiden.
 
Jaha min tidigare ägda fullblodstos ägare hörde av sig igår och undrar om vi vill betäcka stoet. Vi har inte bestämt osshelt om vi vill köra på en betäckning i år eller nästa år. Hon är ca 166 väldigt korrekt byggd, bra halsansättning, tre bra gångarter för att vara fullblod. Gått steepelchase och häck, aldrig skadad i löp, hoppar väldigt bra rädd om sig. Däremot lite vimsig och väldigt energisk häst. Målet med framtida avk är en bra hopphäst som även kan lämpa sig som fälttävlanshäst. Har ni något förslag på hingst som kan passa. Ska ej haft mkt fullblod på hingsten, bra dräktighet och temperament och bra hovar.
 
Spontant, vilken/vilka tänker ni på när ni här dessa önskemål.
Till clarimo-caretino sto


Hopp/ft hingstar

*Mod
*Stoet har väldigt rund och stor galopp så behöver en kvickare galopp. Om ni hänger med vad jag menar.
* långbent/högställd
* ej fryst
* bra dräktighet
* utan cor dela bryere
* bra benställning
*hingst med ridna avkommor
 
Jag går i tankarna att betäcka mitt nordsvenska sto. Hon tas om hand av fodervärd men denne kan tänka sig att hästen får bli dräktig. Det är många bitar att pussla ihop men också roligt. :)
Det är väl inte så många här som intresserar sig för nordsvenskar men just nu är favoriten Titan 2102. Jag hade Dior 2019 som favorit innan men det är lite närmare till Titan och han verkar så himla trevlig. Mitt sto har enormt mycket energi, humör och åsikter så jag har fokuserat mot hingstar som är lugna och har ett starkt möderne.
 
Det tycks inte vara mycket dressyrisar aktiva i diskussioner här, men efter ett besök i Herning (äntligen!) med en fullständig bombning av superfina hingstar (såg faktiskt ett par hopphingstar också) så har alla mina planer vänts om och det kommer användas hingstar i år som inte alls var påtänkta tidigare. Så nyttigt att se djuren live och så roligt att kunna resa och se dem igen. Nu vill jag åka på Bucha också, men kan nog inte få ledigt för det i år.
 
Stationen som förvarar seminet till hingsten jag hade tänkt mig har problem med att få det exporterat. Det är tillverkat på en annan station (också EU-godkänd) och det ger dem problem. Så nu letar jag efter en backuphingst och funderar samtidigt om jag skulle åka ner och helt enkelt hämta seminet själv. Det ÄR godkänt. Jag fattar inte varför de får problem.

Så frustrerad nu.
 
Stationen som förvarar seminet till hingsten jag hade tänkt mig har problem med att få det exporterat. Det är tillverkat på en annan station (också EU-godkänd) och det ger dem problem. Så nu letar jag efter en backuphingst och funderar samtidigt om jag skulle åka ner och helt enkelt hämta seminet själv. Det ÄR godkänt. Jag fattar inte varför de får problem.

Så frustrerad nu.

Är det registreringen i traces som krånglar?
 
Det tycks inte vara mycket dressyrisar aktiva i diskussioner här, men efter ett besök i Herning (äntligen!) med en fullständig bombning av superfina hingstar (såg faktiskt ett par hopphingstar också) så har alla mina planer vänts om och det kommer användas hingstar i år som inte alls var påtänkta tidigare. Så nyttigt att se djuren live och så roligt att kunna resa och se dem igen. Nu vill jag åka på Bucha också, men kan nog inte få ledigt för det i år.

Berätta mera! Själv satt jag och tittade på unghästklasserna i dressyr på ClipMyHorse, och blev igen övertygad om att jag skulle kunna ha en Revolution-unge... Eller kanske allra helst en Grand Galaxy Win, men har sagt att jag inte kommer lägga Jazz-blod på mitt sto och det ska jag nog hålla på.
 
Berätta mera! Själv satt jag och tittade på unghästklasserna i dressyr på ClipMyHorse, och blev igen övertygad om att jag skulle kunna ha en Revolution-unge... Eller kanske allra helst en Grand Galaxy Win, men har sagt att jag inte kommer lägga Jazz-blod på mitt sto och det ska jag nog hålla på.
Jag såg Revolution i Herning för några år sedan och blev oerhört förtjust! Tyvärr är det sto jag har för gracilt för honom :(
 
Är det registreringen i traces som krånglar?
Jag vet inte exakt vad som krånglar. Något med veterinären på deras jordbruksverk eller liknande? Tydligen så får jag inte köra ner och hämta seminet heller... Så nu återstår bara att köra ner stoet till Danmark om jag vill använda den hingsten. Håller på o kollar upp om det finns någonstans jag kan ha henne mellan seminering och UL, ifall det inte tar sig direkt så är det skönt att hålla nere kostnaderna.
 
Berätta mera! Själv satt jag och tittade på unghästklasserna i dressyr på ClipMyHorse, och blev igen övertygad om att jag skulle kunna ha en Revolution-unge... Eller kanske allra helst en Grand Galaxy Win, men har sagt att jag inte kommer lägga Jazz-blod på mitt sto och det ska jag nog hålla på.

Men absolut! Lite fritt från anteckningar och minne då så var standarden väldigt hög på treåringarna, jag kan inte minnas en enda som var helt sub-par och de hade nog alla kunnat godkännas "hemma" i SWB om de inte bommat på ben eller ridbarhet.
Som vanligt sorterade nämnden bort några jag ringat in som intressanta efter longeringen, nämligen JJ Fellini (Franklin/Sandro Hit), Frankie (Franklin/Quaterback), Straight Horse Sun King (Sir Donnerhall I/ Zack) och Hesselhöj Spotify (Springbank II/Dream Boy). Motiveringen innan man sågade Franklins avkommor vid fotknölarna var blodsdistribution och vikten av att hålla inavelsgraden nere inom populationen. Visst, det är fair, men enligt mig accepterade man den sämsta Franklin-sonen som visades upp endast pga. att dennes morfader representerar mindre vanligt blod. Just denna sorts auktoritär hingstpremiering bedrivs även i KWPN där man bestämmer vilka egenskaper som är eftertraktade nu och, enligt mig, varje år sorterar bort ett par potentiella godingar för sämre hingstar som bedöms värdefulla. Det kanske är rätt för stamboken, men tråkigt för mig.
S H Sun King var för tight i ryggen och liten i ramen motiverade man, jag håller inte med för man godkände ju till exempel Suarez och x-antal Zack-avkommor. Men men.
Hesselhöj Spotify tror jag man sa saknade uppförsbacke och kraft i rörelsen, min danska är inte fantastisk, och jag håller inte med då hingsten presenterade sig fint på longeringen och visade på bra egenskaper. Den andra Sprinbank-sonen Springtime var mjuk och smidig i alla moment, skrittade väldigt bra och har fin galopp. Jag tittade på dess insyning till 10-dagarsprovet och den presenterade sig med utmärkt temperament, takt, balans och trevliga bakben. En uppdaterad version av sin far och en hingst jag skulle kunna använda då han har mindre veka bakkotor än fadern.
Donkey Boy hade två avkommor med till prov, långbenta med fin skritt, massor med elasticitet i trav och stor galopp som kunde varit lite mer bärig. Bakbensplacering och kraft var inte deras styrkor men de var mjuka som smör i kroppen och utmärkta mentalt. Min favorit, Svalegårds Hot Driver kårades och synades in till test. Han var fin under ryttare men kunde fått in sina något långa bakben mer under kroppen.
Escolar fick två kårade söner, ganska busiga båda två med mycket "här kommer jag". Elastic var min favorit med begränsad skritt men massor med power, balans och smidighet i trav och galopp. Dessutom tyckte jag han hade en funktionell exteriör, maffig men inte grov, såg mindre ut än sina 169 cm när han stod i boxen.
B H Farrell hade tre snygga söner med till kåring. Mycket linjer på dem, mycket hingstkaraktär och stor luftig trav men skritten och galoppens kvalitet varierade en del. Blue Hors Feinstar fick tummen upp av nämnden men tilltalade inte mig med sin långsamhet i gången och stundtals frånvarande takt i skritt.
Helgstrands Fifty-Fifty var mycket fin live, bra ben, power i gångarterna, ren och funktionell skritt samt mekanik i trav och galopp. Han mättes till 168 men jag kan säga att hingsten är väldigt liten i formatet, både på längden och på bredden, och han kändes minst av alla hingstar de hade med sig.
Incredible (Indian Rock/For Romance I) som varit sån snackis efter att den såldes dyrt på auktion hade lyckats växa 3 cm efter att man mätte den i Oldenburg. Han såg frisk ut på hårt underlag men dagen efter var han halt på longeringen. Förhoppningsvis blir han fräsch inför sitt sporttest, annars lär många stoägare bli besvikna. Jag reagerade på att hingsten har väldigt små hovar, en gissning vore ettor på skostorleken, samt var hjulig bak och skruvade en del i skritt.
Jovian hade två söner som kårades, Jovani (morfar Benetton Dream) som var stor, elegant och långlinjerad. Lugn och hanterbar samt visades upp fint inför 10-dagarsprovet. Jag gillade den. Den andre, Joshua (morfar Belissimo M) är fin och smidig i trav och galopp men visade inte upp ett skrittsteg på hela helgen utan passgångade sig igenom alla moment. Vi får se om de kan få fram en skritt vid sporttestet, hingsten var rätt speedad i alla momenten så kanske var det spänning som var boven.
Value (Valverde/Floriscount) såg ut som en blivande svårklasshäst igenom alla moment men om jag förstod danskan rätt har han både OCD i en has och är FFS-bärare så det var ju typiskt. Stor, snygg hingst med atletisk byggnad, fin stor rumpa och mycket god balans.
Två stora Vitalis-söner var med, Vital (morfar Amére) och Vogue (morfar Fidertanz). Båda kårades. Rent generellt känner jag att Vitalis avkommor bör ses under ryttare. De är stora, har lite stora huvuden och kunde ofta vara lite mjukare i ryggen. Vital visade fin trav på "åttan" och Vogue en flott galopp med mycket framben. Tyvärr missade jag deras longering eftersom jag blev tvungen att rusa till uppvisningsklassen för de äldre hingstarna.
Opoque var en av mina förhandsfavoriter som inte gjorde mig besviken. En liten hingst vars temperament tycks vara mycket behagligt. Benen ser raka och fina ut, inga ponnyhovar, lite mindre storlek, tryck back och ett mycket expressivt framben. Den kanske blir att använda nästa år.
Några ord om de äldre hingstarna i nästa inlägg.
 
Bland de äldre hingstarna föll jag lite för Franzé (eller ja mycket eftersom han skall bokas) och Straight Horse Finest Hour, två Franklin-söner med pigga bakben i trav och fina framben. Franzé skrittar fint, galopperar bra och förutom då Eric petade med spöt på honom såg han dessutom väldigt lösgjord och avspänd ut under alla uppvisningstillfällena. Detsamma kan inte sägas om Finest Hour som gick med hakan mot bringan och löddrade, men hingsten i sig har fina egenskaper i en fantastiskt galopp, starkt möderne och ädel exteriör lämpad för de vars ston beskrivs som "pampiga" när man använder positiva ordalag, eftersom han är kort och väldigt uppåt i fronten. Han mättes till 173 cm men såg mindre ut än vårt Donkey Boy-sto som är mätt till samma höjd. Franzé är "bara" 171 cm men har lite mer rymd i bålen och linjer och ser därmed marginellt större ut för mitt öga.
Be Sure ser ut att ha ett fantastiskt temperament och visade tre fina gångarter under helgen. Dock tyckte jag galoppen som visades var lite väl forcerad så den blev fyrtaktig, men på video i hemmamiljö tycker jag det ser bättre ut och drar slutsatsen att man tog i lite väl mycket för att visa upp honom inför publiken. En ganska ädel och förhållandevis långlinjerad Benicio-son som får bli backup-plan till ett sto i år.
Vitalos var fantastiskt fin. Inte snyggast men så ridbar, taktmässig, reglerbar och visade en kanonfin trav och galopp. My Vitality likaså, en stor, tung hingst som såg ut att vara en dröm att rida. Tyvärr känns det inte som vi har några ston som passar annars hade det valet varit lätt.
Franklin är underbar. Punkt.
Jovian gjorde allt svårt med lätthet och ser ut att passa herr A-H mycket bra så jag förstår att han inte säljer den. Han har en förmåga att rida vissa hästar väl långsamma men detta är inte fallet med Jovian. Framtida OS-ekipage?
Revolution gjorde inte mig glad. Han utförde alla rörelser men så långsamt och mödosamt att jag bara satt och väntade på att det skulle spricka. Dock hade han många fina unga avkommor med till championatet, nätta och moderna med mycet god galopp. Det cementerade min uppfattning att han bör brukar på kvicka ston i uppförsbacke med starka kotor och högrest hals, för att ge linjer och förbättra genomsläpplighet, elasticitet och galoppkvalitet. Av alla A-Hs hingstar var Revolution störst, jag är 180 cm lång och hingsten är nog därikring, medan Jovian såg lite lägre ut.
Iron var fin och vacker men jag fick ingen känsla. Ganska hög i boxen men liten och nätt i kroppen.
Highfive Fuglsang var en ny bekantskap som jag inte kollat på eftersom ägarna inte haft EU-station. En mycket ädel Grand Galaxy-avkomma som gjorde tre uppvisningar i total avspändhet och utförde alla rörelser för PSG/Inter II programmen på ett utmärkt sätt. Dessutom bjöd han på några steg passage och några tvåor med fint uttryck trots att han bara är sju år gammal. Ingen orolig mun, inget stresslödder, ingen piskande svans, bara fint att se på. Jag blev mycket förtjust.
Tja, vad mer. Fynch Hatton är snygg, ädel och högbent med attraktiv trav och galopp men skritten är väl på gränsen. Inget alternativ för mig men han visade upp sig mycket fint och avspänt.

Sen måste jag bara nämna hur fantastiskt fin Söbakkehus Maude (Donkey Boy/Wilkens), som vann unghästchampionatet, var tillsammans med Allan Grön i sadeln. Sett från läktaren var det en mycket värdig vinnare, och ett sto jag hoppas kommer få många ET-avkommor inom de kommande åren så hon får fortsätta sin egen karriär - vilket temperament, vilket utseende och vilka fina gångarter. En eloge till Daniel Bachmann också för fantastiskt fin ridning med bra tips och kommentarer, jag hoppas vi kan få honom att ställa upp på SWB Equestrian Weeks någon gång för det hade jag betalat för att se igen. Fantastiskt att se honom sitta upp på lite spända unghästar som inom bara ett par varv blivit mer lösgjorda och fått igång en bakbensaktivitet som ofta var mycket bättre än de hade innan.

Innan jag rundar av måste jag nämna att Zatchmo var väldigt fin i GPn också, undrar om Blue Hors har något fryst på den.
 
Jag går i tankarna att betäcka mitt nordsvenska sto. Hon tas om hand av fodervärd men denne kan tänka sig att hästen får bli dräktig. Det är många bitar att pussla ihop men också roligt. :)
Det är väl inte så många här som intresserar sig för nordsvenskar men just nu är favoriten Titan 2102. Jag hade Dior 2019 som favorit innan men det är lite närmare till Titan och han verkar så himla trevlig. Mitt sto har enormt mycket energi, humör och åsikter så jag har fokuserat mot hingstar som är lugna och har ett starkt möderne.
Vart finns du geografiskt? Är ju ganska viktigt för nordsvenskarna som ju går på naturligt. Jag har tyvärr mest koll på hingstarna i Norrland 🙈
 
Vart finns du geografiskt? Är ju ganska viktigt för nordsvenskarna som ju går på naturligt. Jag har tyvärr mest koll på hingstarna i Norrland 🙈
I småland så jag har ingen koll på hingstarna i Norrland ;) Har fokuserat på dem som finns inom ca 2 h körväg och det är ett bra utbud.
Ser fram emot Grevagården som är nästa helg! Dock kommer ingen av de hingstar som jag är intresserad av dit på sundhetskontroll.
 
@Valerianovna tusen tack för sammandraget! Tanken är att nästa år försöka ta mig till Herning….

Hade tänkt Revolution till min ena, men var inte alls imponerad nu i Herning. Men det finns många fina ridbana avkommor. Frågan är hur många mindre fina det finns som aldrig visas upp…

Delar Helgstarnd ut sin hingstkatalog i år? Inte fått någon än och, internet till trots, gillar jag att bläddra i katalogerna och kunna skriva noteringar.
 
Bland de äldre hingstarna föll jag lite för Franzé (eller ja mycket eftersom han skall bokas) och Straight Horse Finest Hour, två Franklin-söner med pigga bakben i trav och fina framben. Franzé skrittar fint, galopperar bra och förutom då Eric petade med spöt på honom såg han dessutom väldigt lösgjord och avspänd ut under alla uppvisningstillfällena. Detsamma kan inte sägas om Finest Hour som gick med hakan mot bringan och löddrade, men hingsten i sig har fina egenskaper i en fantastiskt galopp, starkt möderne och ädel exteriör lämpad för de vars ston beskrivs som "pampiga" när man använder positiva ordalag, eftersom han är kort och väldigt uppåt i fronten. Han mättes till 173 cm men såg mindre ut än vårt Donkey Boy-sto som är mätt till samma höjd. Franzé är "bara" 171 cm men har lite mer rymd i bålen och linjer och ser därmed marginellt större ut för mitt öga.
Be Sure ser ut att ha ett fantastiskt temperament och visade tre fina gångarter under helgen. Dock tyckte jag galoppen som visades var lite väl forcerad så den blev fyrtaktig, men på video i hemmamiljö tycker jag det ser bättre ut och drar slutsatsen att man tog i lite väl mycket för att visa upp honom inför publiken. En ganska ädel och förhållandevis långlinjerad Benicio-son som får bli backup-plan till ett sto i år.
Vitalos var fantastiskt fin. Inte snyggast men så ridbar, taktmässig, reglerbar och visade en kanonfin trav och galopp. My Vitality likaså, en stor, tung hingst som såg ut att vara en dröm att rida. Tyvärr känns det inte som vi har några ston som passar annars hade det valet varit lätt.
Franklin är underbar. Punkt.
Jovian gjorde allt svårt med lätthet och ser ut att passa herr A-H mycket bra så jag förstår att han inte säljer den. Han har en förmåga att rida vissa hästar väl långsamma men detta är inte fallet med Jovian. Framtida OS-ekipage?
Revolution gjorde inte mig glad. Han utförde alla rörelser men så långsamt och mödosamt att jag bara satt och väntade på att det skulle spricka. Dock hade han många fina unga avkommor med till championatet, nätta och moderna med mycet god galopp. Det cementerade min uppfattning att han bör brukar på kvicka ston i uppförsbacke med starka kotor och högrest hals, för att ge linjer och förbättra genomsläpplighet, elasticitet och galoppkvalitet. Av alla A-Hs hingstar var Revolution störst, jag är 180 cm lång och hingsten är nog därikring, medan Jovian såg lite lägre ut.
Iron var fin och vacker men jag fick ingen känsla. Ganska hög i boxen men liten och nätt i kroppen.
Highfive Fuglsang var en ny bekantskap som jag inte kollat på eftersom ägarna inte haft EU-station. En mycket ädel Grand Galaxy-avkomma som gjorde tre uppvisningar i total avspändhet och utförde alla rörelser för PSG/Inter II programmen på ett utmärkt sätt. Dessutom bjöd han på några steg passage och några tvåor med fint uttryck trots att han bara är sju år gammal. Ingen orolig mun, inget stresslödder, ingen piskande svans, bara fint att se på. Jag blev mycket förtjust.
Tja, vad mer. Fynch Hatton är snygg, ädel och högbent med attraktiv trav och galopp men skritten är väl på gränsen. Inget alternativ för mig men han visade upp sig mycket fint och avspänt.

Sen måste jag bara nämna hur fantastiskt fin Söbakkehus Maude (Donkey Boy/Wilkens), som vann unghästchampionatet, var tillsammans med Allan Grön i sadeln. Sett från läktaren var det en mycket värdig vinnare, och ett sto jag hoppas kommer få många ET-avkommor inom de kommande åren så hon får fortsätta sin egen karriär - vilket temperament, vilket utseende och vilka fina gångarter. En eloge till Daniel Bachmann också för fantastiskt fin ridning med bra tips och kommentarer, jag hoppas vi kan få honom att ställa upp på SWB Equestrian Weeks någon gång för det hade jag betalat för att se igen. Fantastiskt att se honom sitta upp på lite spända unghästar som inom bara ett par varv blivit mer lösgjorda och fått igång en bakbensaktivitet som ofta var mycket bättre än de hade innan.

Innan jag rundar av måste jag nämna att Zatchmo var väldigt fin i GPn också, undrar om Blue Hors har något fryst på den.
Wow!

Vilken underbar recension. Vad duktig du är på att beskriva och dela med dig av dina intryck.

Jag önskar jag var där!

Jovian verkar stor, men det jag sett på Youtube så är han magisk. Vilken häst!

Nu sörjer jag lite extra att inte Suarez fortfarande var hingst och med i leken. Det hade varit roligt att ta del av dina tankar om honom.

Tack, än en gång. Sto roligt att läsa! Jag skall läsa en gång till.... :bow: :cool: :bow: :cool:
 
Jag går i tankarna att betäcka mitt nordsvenska sto. Hon tas om hand av fodervärd men denne kan tänka sig att hästen får bli dräktig. Det är många bitar att pussla ihop men också roligt. :)
Det är väl inte så många här som intresserar sig för nordsvenskar men just nu är favoriten Titan 2102. Jag hade Dior 2019 som favorit innan men det är lite närmare till Titan och han verkar så himla trevlig. Mitt sto har enormt mycket energi, humör och åsikter så jag har fokuserat mot hingstar som är lugna och har ett starkt möderne.
Min kompis, tog ett föl på Farmbaron. Det blev en jättefin borkfärgad fölunge.

Jag vet dock inget om temperament, så om du vill veta mer så kan jag säkert förmedla kontakten.
 
Wow!

Vilken underbar recension. Vad duktig du är på att beskriva och dela med dig av dina intryck.

Jag önskar jag var där!

Jovian verkar stor, men det jag sett på Youtube så är han magisk. Vilken häst!

Nu sörjer jag lite extra att inte Suarez fortfarande var hingst och med i leken. Det hade varit roligt att ta del av dina tankar om honom.

Tack, än en gång. Sto roligt att läsa! Jag skall läsa en gång till.... :bow: :cool: :bow: :cool:

Men tack, det är såklart roligt att höra att det är uppskattat men för mig är det också rent nöje att titta på och utvärdera hingstar och deras avkommor. Just att kunna spana på benställningar och byggnad live är en ynnest jag saknat nu under pandemin.
Jättetråkigt att Suarez kastrerats, jag tror värdefulla gener gick oss till spillo där och hann inte betäcka det tilltänkta stoet med honom heller. Jag törs inte chansa på Helgstrands frysta :(
 
@Valerianovna tusen tack för sammandraget! Tanken är att nästa år försöka ta mig till Herning….

Hade tänkt Revolution till min ena, men var inte alls imponerad nu i Herning. Men det finns många fina ridbana avkommor. Frågan är hur många mindre fina det finns som aldrig visas upp…

Delar Helgstarnd ut sin hingstkatalog i år? Inte fått någon än och, internet till trots, gillar jag att bläddra i katalogerna och kunna skriva noteringar.

Jag håller med om Revolution. Jag har varit ett stort fan men var inte alls imponerad. Jag tycker dock han lämnar så bra avkommor så jag kommer nog betäcka med honom igen. Jovian ser ju fantastisk ut själv men jag har inte sett någon avkomma som fallit mig i smaken. Blue hors Zackerey och Imposantos är två intressanta kandidater för mig i år. Tyvärr har jag inte hittat någon yngre hingst som fått mig att känna wow.

Tack för att du delar med dig @Valerianovna
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 290
Skola & Jobb Hej! Jag behöver göra en förändring i min jobbsituation, jag känner att jag mår sämre och sämre på nuvarande jobb och börjar bli...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 108
Senast: Brie
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
1 843
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 878
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp