Hingstproblem!!

Sv: Hingstproblem!!

Det var visst någon som lyckades snacka till sej levande fölavgift på French Buffet xx förra året...du kan ju alltid fråga.
 
Sv: Hingstproblem!!

Hmm, problemet är ju att jag inte är nån bra förhandlare :crazy:
Men som sagt så är det ju ännu inte bestämt vilken hingst jag ska använda, har ju fått många bra förslag så jag har ju en del att titta på :d
Är det förresten nån som vet om man kan kolla andelen fbl i en hästs stam på Allbreed??
 
Sv: Hingstproblem!!

Ja men du kan ju alltid gå in på deras hemsida och maila dem...så kanske det inte känns lika jobbigt?
 
Sv: Hingstproblem!!

Jo det kan man ju iofs göra men jag tänkte först titta runt lite på dom andra kandidaterna så får vi se sen ;)
 
Sv: Hingstproblem!!

Jag är ingen avelsexpert, men tycker det är kul att kolla hingstar.

Jag inser att 88:an är välanvänd sedan länge, vilket kanske känns lite tråkigt för dig. Men priset är rimligt och så är han fullblod, vilket kan lätta upp både kropp och galopp. Han är ju också en av de mer beprövade, och själv högpresterande, så...

Eighty eight keys

Sedan verkar Etrusco 1050 uppfylla önskemål om viss storlek, också lättheten och hoppförmågan. Avkommorna ser trevliga ut, men vad det blir av dem vet vi ju inte än.

Från Hästak (södra småland är väl inte så långt heller?) finns:
Cortus, men han kanske är för dyr?

Crelido DVH 752 som jag totalt missat innan, men vilken prestationshäst!

Jag ger också en röst till vardera (länkar från Bäcka gård i Helsingborg, inte heller så långt)
Last Liberty

Aerline
 
Sv: Hingstproblem!!

skrållan skrev:
Jag inser att 88:an är välanvänd sedan länge, vilket kanske känns lite tråkigt för dig. Men priset är rimligt och så är han fullblod, vilket kan lätta upp både kropp och galopp. Han är ju också en av de mer beprövade, och själv högpresterande, så...
Har hört att han ger mer gång än hopp till sina avkommor, vet dock ej om detta bstämmer till 100%

skrållan skrev:
Sedan verkar Etrusco 1050 uppfylla önskemål om viss storlek, också lättheten och hoppförmågan. Avkommorna ser trevliga ut, men vad det blir av dem vet vi ju inte än..
Ja, honom ska jag slå en extra blick på ;)

skrållan skrev:
Från Hästak (södra småland är väl inte så långt heller?) finns:
Cortus, men han kanske är för dyr?
Nä, S. Småland är inte för långt bort och inte för dyr heller (dom har ju 10% rabatt på allt i år :D ) Det som bekymrar mig är att han väl ger ganska stort??? Men med ett litet sto som mitt (159) kanske det blir normal-stor avkomma :) o sen är det ju 90 dgrs där oxå :(

skrållan skrev:
Crelido DVH 752 som jag totalt missat innan, men vilken prestationshäst!
Tål att titta lite extra på, har inte "sett" honom heller innan, verkar ju vara en bra allround som ger ädla föl..

skrållan skrev:
Jag ger också en röst till vardera (länkar från Bäcka gård i Helsingborg, inte heller så långt)
Last Liberty

Aerline
Ska kika på dessa oxå, dock oroar storleken mig här oxå :crazy: i alla fall på Aerline med tanke på Cortez

Tack för tipsen!! :bow: :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstproblem!!

Etrusco har grovnat betydligt sedan han godkändes. Idag skulle han knappast kallas för lätt (i mina ögon).
Synd, för han verkar ju vara väldigt trevlig i övrigt. Men som sagt, lätt är han inte längre.
 
Sv: Hingstproblem!!

Jag såg Tornesch på bruksprovet och han var en väldigt trevlig modell.

Maria Gretzer gjorde en fantastisk uppvisning med både Spender S och Feliciano. Hade jag en passande märr så hade jag inte tvekat på nån av dem. Spender är ju inte precis lätt i typen, men vilket hopp han har ! :bump:

Ingen annan av de nya hingstarna som du känner dig sugen på ?
 
Sv: Hingstproblem!!

Så här ser min hingstunge efter Etrusco ut, ingen jättetung sak tycker jag. Mamman är inte tung men inte lätt heller.

Han är 9 mån på bilden:
15646.jpg
 
Sv: Hingstproblem!!

Xeline skrev:
Jag såg Tornesch på bruksprovet och han var en väldigt trevlig modell.
Han ser mkt trevlig ut på de bilder jag sett..

Ingen annan av de nya hingstarna som du känner dig sugen på ?
Om du menar dom nygodkända så har jag faktiskt inte kollat nåt på dom men har du förslag är dom välkomna ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstproblem!!

Okej, kul att du ville lägga in bilder ;)
Nu närmar det ju sig hingsttvisning och det ska bli skoj o se de omnämnda IRL. Kommer väl bli helt prillig av allt tittande :D
 
Sv: Hingstproblem!!

Flyinge rekommenderade följande hingstar till mitt sto:
Cardento
Santa Cruz
For Feeling
Etrusco med lite frågetecken om temp. i kombination med mitt sto
Cosmopolite S

Önskemålen var: lätthet, lite storlek, hoppinriktad, bra temp.
 
Sv: Hingstproblem!!

Alltså jag har lite svårt för Flyinge när man frågar om hingst. Bentzer som är så avelsintresserad rekommenderar alltid(?) hela gänget av deras hingstar innan hon är klar. Möjligtvis är en eller två utelämnade. Ger inte ett trovärdigt intryck i mina ögon. :mad:
Klart besviken över det faktiskt!
 
Sv: Hingstproblem!!

hade oxå funderat på dammen men har inte hittat så mycket info om honom, vart har du hittat? Var exakt ska han stå vet du?
 

Liknande trådar

Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 297
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag har ett halvblodssto e.Danone (De Niro -Weltmeyer)- Electro - Ciceron . 170cm Hennes mormor Biscaya är Elit premierad, fick diplom...
Svar
6
· Visningar
1 878
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: Jealle
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 458
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp