Hingstproblem!!

Sv: Hingstproblem!!

crazy skrev:
Fölen ser väldigt fina ut!Inte dumma alls.
Ja, de är väl svårt att se om dom blir tunga el. mot det ädlare hållet ännu.

Däremot begriper jag inte varför de lanserar honom som "förädlare"...där är ganska stadiga bitar i blodet bakom honom...men de har så mkt andra fördelar som ett bra psyke tex.Har man ett tungt sto och lägger på honom får man VAD!?!

En stridsvagn kanske?? :D Jag är ju mest ute efter psyket men jag vill ju inte ha nån bulldozer heller precis, nån som vet nån som har nån avkomma undan ett grövre sto? Tyckte ju att han verkade mycket trevlig men man vågar kanske inte chansa med mitt sto :crazy:
 
Sv: Hingstproblem!!

Nya exteriörbilder på damen. Tagna idag, nu är hon ju inte i kondition för det har inte blivit mkt ridning när det vart snö/halka..

Står på denna bild i svag lutning fram
DSC00475.jpg


DSC00478.jpg


DSC00471.jpg


DSC00467.jpg


DSC00483.jpg


Kommentera gärna vad ni tycker, eftersom hon ej är stambokförd (än) och ej fått exteriörbedömt henne så kan det va skoj o höra era åsikter :) (dessutom är jag ingen hejjare på exteriörer) :o
 
Sv: Hingstproblem!!

Så typiskt...Dammen som är så lätt och fin hade ju passat utmärkt.

Själv är jag måttligt irriterad över att han står i Stockholm...kunde tänkt mej honom igen alltså.

Hm det är så ont om ÄDLA hopphingstar...*suck*

Santa Cruz såg dock fin ut när de visade honom på TV...jag vet att jag tänkte det då...
 
Sv: Hingstproblem!!

Jag har en hingståring e Santa Cruz-Cortus-Maraton. Stoet är 167 cm och jag tippar på att han blir något liknande, knappt 170 cm.

Gångarterna är inget extra, just nu går han på annan ort med ett gäng hingstar så jag har inte sett honom röra sig på ett tag. På fölvisningen fick han sjuor rakt igenom, skritt- normal steglängd, trav- taktmässig ngt i framvikt, galopp- rytmisk och välbalanserad men faller i framvikt. Ska väl tilläggas att han var inne i en växtperiod, som så många andra, men det är ju dagsformen de går efter.

Exteriört fick han 878, (lång rak hals, gott djup, stark överlinje, välformat kors = 7). Förövrigt är hans temperament fantastiskt! Det är inte mycket som bekommer honom.

Här är några bilder från i somras när han är två veckor gammal.

7188437a1623373b906365759l.jpg


7188437a3850402b389387670l.jpg


7188437a3850404b147272553l.jpg
 
Sv: Hingstproblem!!

Veronika skrev:
Har dom svarat på ditt mail än?? *nyfiken*

Här kommer Flyinges förslag till min pålla (mer om henne finns att läsa i annan tråd här på Avel):

"På ett ädelt sto där man vill förstärka hoppningen, ligger Robin Z nära till hands. Han har ju dessutom gett bra avkommor i fälttävlanssporten.

Cardento är ju också en hingst som visat vad han går för, och bör passa ett mindre, ädelt sto.

Om du önskar mer storlek, finns tex Cathageno, en stor hingst med mycket stor kapacitet och försiktighet på hinder.

Camiell-Flamingo Z kan också vara ett bra alternativ, som förutom hoppning också kan tillföra goda gångarter, tack vare sina egen fina gång.

Emmerton är ytterligare ett alternativ, som kombinerar hoppning med bra gångarter."

Jag inväntar Breeders Trust hingstalternativ innan jag funderar vidare, men av Flyinges är det nog ingen som lockar i år.
 
Sv: Hingstproblem!!

Fick svar från Hbl-klubben Malmöhus och dom tyckte följande:
"Cuper, lätt modell, lagom stor, bra hoppstam, verkar ha ett trevligt temperament. När det gäller ridbarhet och temperament tycker jag också Cortus ger väldigt fina hästar. Last Liberty är också av lättare modell, bra hoppning och lagom storlek."
Roligt för jag hade ju tankar på LL själv, även Cuper gillar jag, Cortus var ju bara frågetecken om storleksförvärvningen annars hade han oxå varit högintressant..
 
Sv: Hingstproblem!!

Jag tycker de jag har sett efter Cortus är stora...
 

Liknande trådar

Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 297
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag har ett halvblodssto e.Danone (De Niro -Weltmeyer)- Electro - Ciceron . 170cm Hennes mormor Biscaya är Elit premierad, fick diplom...
Svar
6
· Visningar
1 878
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: Jealle
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 458
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp