Hingstproblem!!

Sv: Hingstproblem!!

Dammen ska stå på Sjövillans hingststation, Ekerö
Jag har fått mycket info här på buke (sök på gamla trådar) o så har jag kollat hingstkatalogen ;)
 
Sv: Hingstproblem!!

Jo, visst. Men hade det inte känts mer seriöst om du fått en eller två hingstar som förslag? Det ger i alla fall ett mer genomtänkt intryck!
 
Sv: Hingstproblem!!

Jo, förvisso kan jag hålla med dig om det om jag hade sagt att jag endast ville ha 1-2 förslag men jag sa att jag ville ha flera förslag ;)
 
Sv: Hingstproblem!!

Jag mailade Flyinge igår för att få hingsttips till min ena, det ska bli intr att se vad de svarar!
 
Sv: Hingstproblem!!

Det ska jag göra! Jag skickade en kopia till ASVH också, får se om det blir mer oberoende förslag därifrån ;).
 
Sv: Hingstproblem!!

Dessvärre har jag inte det, stod ingen i Hingstkatalogen i alla fall :smirk: Han visas dock på Hingsttåget på Strömsholm imorgon (torsdag) :) Nu vet jag ju inte vart i landet du bor, blir kanske för långt att åka..? http://www.hingsttaget.nu/
 
Sv: Hingstproblem!!

Så, nu har jag vart på Hingstvisningen i Flyinge och det var fasen inte lätt det här, Cosmopolite verkade väldigt "tjafsig i munnen" la öronen bakåt i tid och otid, sånt som liksom stör intrycket..
Santa cruz såg väldigt trevlig ut men 174 cm i mkh *huga*, avkommorna behöver ju dock inte bli så stora..Även For Feeling gjorde ett gott intryck på mig, verkade trevlig...
 
Sv: Hingstproblem!!

Vi har en Santa Cruz åring i stallet och han kommer int ebli stor. Mamman var iofs bara 157 cm men hade själv stora föräldrar och stort att brås på. Denna åring är ägaren rädd att den hamnar nånstans runt 150 :crazy:

Många med Santa Cruz föl sägher att de fått väldigt lågställda föl med ganska så kassa gångarter och detta stämmer ganska bra med åringen hos oss - travar som en symaskin och är liten och lågställd :crazy:
 
Sv: Hingstproblem!!

Zoya skrev:
Vi har en Santa Cruz åring i stallet och han kommer int ebli stor. Mamman var iofs bara 157 cm men hade själv stora föräldrar och stort att brås på. Denna åring är ägaren rädd att den hamnar nånstans runt 150 :crazy:
Ojdå :eek: det var inte mycket, mitt sto är ju bara 159.. har ju iofs större på fädernet (Stanford) men på mödernet är alla av mindre modell..
 
Sv: Hingstproblem!!

Om du finns i Smålands-regionen kan jag rekommendera Lancier som står på Öland. Bra prestationer, lämnat OS-tvåa, 9 godk söner osv osv. Har själv en 3-åring med supertemperament efter honom så det kanske vore något för dig? Ska och titta på honom i helgen...
 
Sv: Hingstproblem!!

Hur är er uppfattning om For Feelings avkommor, vet att dom äldsta här i Sverige inte är så gamla men vad tycker ni så långt?
 
Sv: Hingstproblem!!

Fölen ser väldigt fina ut!Inte dumma alls.

Däremot begriper jag inte varför de lanserar honom som "förädlare"...där är ganska stadiga bitar i blodet bakom honom...men de har så mkt andra fördelar som ett bra psyke tex.Har man ett tungt sto och lägger på honom får man VAD!?!

For Pleasure med Furioso II-Grannus bakom är ju inte av det nättare slaget precis....sedan återkommer Graphitblodet även via mödernet och så som jag uppfattat mödernet är det äldre linjer bakom där....och man behöver ju inte gå så många generationer bak för att hitta kraftiga hästar på de tyska hästarnas härstamningar.
 
Sv: Hingstproblem!!

Majim G finns även i dessa trakter. Hur var han Lancier? Har själv tänkt att åka och kolla honom.
 
Sv: Hingstproblem!!

:(. Däremot har ASVH svarat, men bara att dom inte har nån person som kan hjälpa med såna här frågor ... Så jag är lika rådvill än!

Veronika skrev:
Har dom svarat på ditt mail än?? *nyfiken*
 
Sv: Hingstproblem!!

Ring till avelsrådgivningen på Flyinge mellan 11 o 12, det gjorde jag.. Fick iofs ringa 2 dagar i rad för där var ingen den första dan. Sen mailade jag bilder dit oxå o fick svar dagen efter o då var det en Jenny som svarat o hon skrev såhär:

"Tycker att du bör välja en hingst med storlek, då är
Cardento och Santa Cruz lämpligare än For Feeling, som är något mindre. Vi har också Al Cantino, nygodkänd i år, e Ahorn-Landgraf-Cantus. Han är också en hingst modell större, se honom på hemsidan.
Ytterligare två större hingstar med mycket fint hoppblod är Emmerton och Cathageno. Dessa rekommenderar vi dock inte till grova ston."
 

Liknande trådar

Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 297
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag har ett halvblodssto e.Danone (De Niro -Weltmeyer)- Electro - Ciceron . 170cm Hennes mormor Biscaya är Elit premierad, fick diplom...
Svar
6
· Visningar
1 878
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: Jealle
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 457
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp