Hingsttips

M

maximilia

Jag har lite hastigt bestämt mig för att eventuellt betäcka mitt sto. Hon har en skada som gör att jag inte kommer kunna rida henne mer, men det är inget ärftligt och enligt mina veterinärer helt okej att betäcka på.

Mitt sto är e. Sunshine Prince - Sober - Abbot. Hela stammen kan ses här
Hon ser ut som ett halvblod av den äldre typen, med längre rygg och lite kortare ben. Ganska smäcker, något överbyggd bak. Strax under 160cm. Klok och intelligent, lugn och trevlig men med lite nerv som jag inte vill förstärka.

Jag vill ha en väl beprövad, lite äldre hingst som lämnar korrekta och hållbara avkommor. Bra hovar är viktigt, och ett bra psyke. Gärna åt dressyrhållet eller en multitalang. Helst under 165cm (och fux :angel:). Kan även tänka mig andra raser än hbl.

Har tittat på Rambo, men vet inte så mycket om honom.
Har ni några tips?
 
Sv: Hingsttips

Vad jag har förstått så kan Rambo ibland ge lite humör i sina avkommor. Men det är en mycket trevlig hingst som jag själv gärna använt om jag haft ett passande sto.

Annars så kanske de inte så där jätte beprövade men de har ändå varit med ett tag så finns Nobel och Lambourghini. Bägge trevliga multitalanger som ger bra temperament till sina avkommor överlag. Ingen av dem är fux men jag vet att Lambo har ett fuxanlag så chansen är stor för ett fuxföl efter honom och ditt sto. Fuxen på bilden är min egen treåring efter Lambourghini och ett svart sto.
Amazon029.jpg
 

Liknande trådar

Avel Hej! Nu är jag här igen :D Tanken var att betäcka först nästa år men nu har hon blivit halt ( ska på klinik nästa vecka så vet inte...
Svar
5
· Visningar
1 144
Avel Vad har ni duktiga avelsmänniskor för tips på hingst till det här stoet http://www.blup.se/sv-SE/horses/84290-idella-42-swb ? Hon är...
Svar
16
· Visningar
2 935
Senast: Agrimonia
·
H
Övr. Grenar Hej! Detta är en tråd ang fullblod som jag ägt/äger och övriga medlemmars fullblod! Skulle vara intressant med att se bilder och höra...
2
Svar
24
· Visningar
10 917
Senast: Lillelars
·
C
Avel Har ett englo sto som är hälften fullblod och som har french groom på mödernets sida. Hon är själv ca 156 men är inte helt färdigväxt än...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: cia96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp