Hingstval till xx sto inför 2010

Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Lite klokare har jag blivit :).

Det är alltid bra med lite input utifrån, man glömmer så lätt bort vissa hingstar.

Ska åka på bruksprovet och kolla lite också.

Hästen är ju skadad just nu så jag avvaktar lite för att se hur det utvecklar sig. Vet tyckte i och försig att det var en utmärkt idé att ev betäcka henne.

Min lista just nu är nog:

Fetcher N
Luckey Point
Chirlon
Ludwigs Champion
Cagancho
Okeanos
Niveau
Camaro
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Tyvärr har jag aldrig sett en avkomma till Lucky Point fast jag försökt.
Har sett honom själv flera gånger och han tilltalar mig mycket.
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Tyvärr har jag aldrig sett en avkomma till Lucky Point fast jag försökt.
Har sett honom själv flera gånger och han tilltalar mig mycket.

Denna Lucky Point avkomma finns här, har inte sett henne äldre tyvärr ännu. Född 2008 ue.Irco Marco 662 - Any Questions 562, blev Klass I som föl.

romantica.jpg
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Biggles!!!

Han har ju visat att han kan lämna bra med fullblodsston, bl.a Biggarau som vann 4-årschampionatet i fälttävlan.
Även om han själv är dressyrhingst så finns det ju hoppning i härstamningen.
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Vad finns Lucky Point idag? Kommer han stå på station i Sverige? Lite tidigt kanske men avelssäsongen närmar sig med stormsteg. När jag tittade på tävlingsresultat så hade han resultat från dressyrtävlingar. Ska han inte tävlas i hoppning?
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Jag tror att LP står hos Camilla Larsson på EMV dressagestable i Blentarp. Tyckte det var konstigt när jag såg det på deras hemsida, men om du säger att du hittat tävlingsresultat från dressyr så är det kankse så.
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Jo enligt tävlingsresultaten på ridsportförbundets hemsida har Lucky Point gjort 3 starter i MSV dressyr. På EMVs sida står det ju bara att Lucky Point är på plats. Och på Hippo Essentias hemsida står det inget nytt sedan Lucky Point flyttades till Royne. Hippo Essentias hemsida verkar inte vara uppdaterad på väldigt länge. Frågan är ju lite varför en häst som många hoppryttare uttryckt sin förtjusning över och som fått omdömet "stort hopp, fin ryggverkan och fin teknik" nu har bytt gren till dressyr?
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Frågan är ju lite varför en häst som många hoppryttare uttryckt sin förtjusning över och som fått omdömet "stort hopp, fin ryggverkan och fin teknik" nu har bytt gren till dressyr?
För att visa sin ridbarhet och mångsidighet, kanske?
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Jo jag ser det väl inte direkt som något negativt att han tävlar dressyr, absolut inte. Jag är bara nyfiken och hittar ingen information på de hemsidor som handlar om Lucky Point. Men han var ju så lovande som hopphäst enligt många? Och då brukar man väl fortsätta i den gren man börjat?
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Puttar upp min egen tråd...

Om man vidgar vyerna lite och även kollar utanför landets gränser, vad tycker ni då.

Mer förslag önskas.
Gärna fler dressyrhingstar!!

Den måste ha en bra front.
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Om man vidgar vyerna lite och även kollar utanför landets gränser, vad tycker ni då?
Rent generellt tycker jag inte att man ska handla hingst utomlands om man slipper. Bättre att hålla ekonomin inom landet. Svenska uppfödare och hingsthållare har det inte så lätt, så vi behöver hålla varandra om ryggen. Det finns bra hingstar på svensk mark, varför inte använda de i första hand?
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Fast om man ska hålla varandra om ryggen så är det väl åt båda håll i så fall.... det var en lång tråd förra våren om priserna på hingstar som generellt gick upp när konjunkturen gick ner. Många försämrade även sina betalningsalternativ, levandeföl avgiften försvann på många hingstar.
Sedan blev ju betäckningssiffrorna därefter.

Givetvis väljer jag helst en hingst som står i Sverige, men det beror mest på att sperman ska slippa fraktas så långt.
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Det handlade främst om vårt stora fd nationalstuteri som ändrade betalningsvillkoren och deras betäckningssiffror rasade. Ska bli mycket intressant att se hur dom gör denna säsongen.

Men i sak håller jag faktiskt med Ramona. Vi har väääldigt fina hingstar i Sverige och efter att ha suttit och kollat på många videor är jag inte alltid så superimpad av alla dessa hingstar i tyskland som ska vara sååå himla bra!

Jag vill än en gång framhålla Damino (när du efterlyser gångartshingst), i synnerhet eftersom han verkar ha förmågan att nedärva mycket gott framparti och storlek.
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Har hon fått några föl förut ?
(det kanske står nånstans...och jag har missat det)

Kan du tänka dig att använda fryst ?
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Puttar upp min egen tråd...

Om man vidgar vyerna lite och även kollar utanför landets gränser, vad tycker ni då.

Mer förslag önskas.
Gärna fler dressyrhingstar!!

Den måste ha en bra front.

Jag har lite halvt snöatr in mig på Dalwhinnie och Damino. Två unga hingstar som vi egentligen inte vet vad de lämnar, Daminos första ser riktigt fina ut och jag väntar med spänning på Dalwhinnies. Jag har kollat mycket på mödernet på dessa. "Alla" hingstar har ju fina hingstar i stammen, men kolla gärna in stona på dessa herrar. Jag är impad :). Jag tror att båda skulle passa bra på ett trevligt fullblodssto.
Jag är själv sugen på att ta en av dem på min "armé-häst" just för att de exteriört verkar vara konsoliderade (eller vad jag ska kalla det). Sedan kanske jag inte får den ädlaste avkomman i byn, men kanske den pampigaste ;).
/U
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Nej, hon har inte fått något föl innan så FAI går bort....
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Damino finns helt klart med på listan och kanske även Dalwhinnie...
Såg DW på bruksprovet förra året och blev inte jätteimpad men ska kanske åka på någon visning och försöka se honom igen nu när han blivit äldre...

Eftersom stoet är så pass ädel så "klarar" hon nog även de mer maffiga hingstarna, sedanv vet man ju aldrig men det finns ju iallafall inget stort och grovt bakom henne iallafall:D

Detta är en galen jungel...kommer nog hinna ändra mig hundra gånger...

Fortsätt gärna komma med förslag.:laugh:
 
Sv: Hingstval till xx sto inför 2010

Denna Lucky Point avkomma finns här, har inte sett henne äldre tyvärr ännu. Född 2008 ue.Irco Marco 662 - Any Questions 562, blev Klass I som föl.

romantica.jpg

Nu har jag sett denna förra veckan! Gillade henne verkligen och trots en ganska oädel mamma så hade hon ett litet näpet huvud, såg nästan arablik ut och rejäl i kroppen utan att bli tung och rörde sig jättetrevligt. Löshoppade med gott självförtroende och bra teknik, såg hinderklok ut!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag leker med tanken att betäcka mitt Kwpn tp- sto i sommar. Vi tränar på MSV nivå i dressyr, och min B-tränare tycker att hon är...
Svar
6
· Visningar
2 031
Senast: Chamsin
·
Avel Har lite lösa funderingar på att ev betäcka mitt xx sto. Be my chief - music streak. ca 161 cm...
2
Svar
21
· Visningar
3 015
Senast: rostad
·
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 725
Avel I år ska jag betäcka mitt fina sto e: Silbersee - Herkules - Crown Point igen. Betäckte förra året med Nintender och hon blev dräktig på...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp