Hingst till Last Liberty sto.

ameto

Trådstartare
Hallå alla!

Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden.
Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx (danskt fullblod som tävlade msv dressyr). :rofl:

Hon har tre bra gångarter, extra + för skritten (som hon belönades med en 9:a på 3årstestet. Hon har också en bra galopp. Hennes sämsta gångart är traven, men vi har tränat upp den nu sedan hon var 3, vilket har gett ett väldigt bra resultat. Alla gångarterna är taktmässiga och lätta.

Hon har också ett kanon psyke och ett bra temperament. Går över stock och sten, rids och tävlas av 14-åring med mängder av placeringar i 1.10m och LB dressyr bara i år.
Har annars placeringar upp till 1.20 Hopp, och LA dressyr.
Har kapacitet för minst msv i båda dressyr och hoppning.
Har även börjat med fälttävlan, långsiktigt mål är junior SM.

Hon är fortfarande i sina bästa tävlingsår och tänkte därför vänta lite innan jag tar föl.
Vill väldigt gärna få fram en avkomma med tre bra gångarter och som hoppar bra, precis som sin mamma. Gör inget om den har lite mer go än Alice, men vill gärna ha ett stabilt psyke och ett trevligt temperament.

Har kikat på några hingstar och de jag har gillat mest är:
Aerline H
Feliciano
Hip Hop
Baltimore

De hingstarna ska tydligen lämna trevliga allround avkommor med bra gångarter men som hoppar väldigt bra (?) ;)

Så undrar nu om ni har några egna avkommor efter de hingstarna, eller om ni har några egna förslag på någon bra hingst?

Ser nu att jag har skrivit väldigt långt... :angel:

Tack på förhand! :)
 
Sv: Hingst till Last Liberty sto.

Jag tror att det inte skickas på Fille, så man får åka till hans hemmastation i Skånska landet.

Av de övriga så har ju HipHop lämnat flera stycken som gjort bra resultat på fälttävlanschampionaten detta år.
Baltimore-avkommorna tror jag snart kommer visa sig på unghästtester och annat och jag tror att det kommer vara många riktigt fina.
Aerline H har jag ingen åsikt om.

Synd att Corlensky G och Ludwigs Champion inte finns kvar.

Du kan också titta på Canterbury och Bravour
 
Sv: Hingst till Last Liberty sto.

Hallå alla!

Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden.
Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx (danskt fullblod som tävlade msv dressyr). :rofl:

Hon har tre bra gångarter, extra + för skritten (som hon belönades med en 9:a på 3årstestet. Hon har också en bra galopp. Hennes sämsta gångart är traven, men vi har tränat upp den nu sedan hon var 3, vilket har gett ett väldigt bra resultat. Alla gångarterna är taktmässiga och lätta.

Hon har också ett kanon psyke och ett bra temperament. Går över stock och sten, rids och tävlas av 14-åring med mängder av placeringar i 1.10m och LB dressyr bara i år.
Har annars placeringar upp till 1.20 Hopp, och LA dressyr.
Har kapacitet för minst msv i båda dressyr och hoppning.
Har även börjat med fälttävlan, långsiktigt mål är junior SM.

Hon är fortfarande i sina bästa tävlingsår och tänkte därför vänta lite innan jag tar föl.
Vill väldigt gärna få fram en avkomma med tre bra gångarter och som hoppar bra, precis som sin mamma. Gör inget om den har lite mer go än Alice, men vill gärna ha ett stabilt psyke och ett trevligt temperament.

Har kikat på några hingstar och de jag har gillat mest är:
Aerline H
Feliciano
Hip Hop
Baltimore

De hingstarna ska tydligen lämna trevliga allround avkommor med bra gångarter men som hoppar väldigt bra (?) ;)

Så undrar nu om ni har några egna avkommor efter de hingstarna, eller om ni har några egna förslag på någon bra hingst?

Ser nu att jag har skrivit väldigt långt... :angel:

Tack på förhand! :)


Jag har en valack e Aerline som jag bara älskar över allt annat! Mycket trevlig på alla sätt och alla älskar han och mycket söt också! Han har mycket lätt för sig har hyfsade gångarter sämst på skritt dock, hade 678 på gång som fyra åring men helt klar idag hade han fått 689 på sina gångarter! Galopp som alla vill ha! I hoppning 9-10 som fyra åring! Hade så önskat att han varit ett sto, super snäll på alla sätt och vis!
 
Sv: Hingst till Last Liberty sto.

Jag har en valack e Aerline som jag bara älskar över allt annat! Mycket trevlig på alla sätt och alla älskar han och mycket söt också! Han har mycket lätt för sig har hyfsade gångarter sämst på skritt dock, hade 678 på gång som fyra åring men helt klar idag hade han fått 689 på sina gångarter! Galopp som alla vill ha! I hoppning 9-10 som fyra åring! Hade så önskat att han varit ett sto, super snäll på alla sätt och vis!

Kul! Vad var det som gjorde att du valde just Aerline? :)
 
Sv: Hingst till Last Liberty sto.

Jag tror att det inte skickas på Fille, så man får åka till hans hemmastation i Skånska landet.

Av de övriga så har ju HipHop lämnat flera stycken som gjort bra resultat på fälttävlanschampionaten detta år.
Baltimore-avkommorna tror jag snart kommer visa sig på unghästtester och annat och jag tror att det kommer vara många riktigt fina.
Aerline H har jag ingen åsikt om.

Synd att Corlensky G och Ludwigs Champion inte finns kvar.

Du kan också titta på Canterbury och Bravour

Det är verkligen synd med med Corlensky G och Ludwigs Champion ja, gillade dom mycket, speciellt Ludwigs Champion.

Måste spana in Bravour lite, har inte hört om honom förrut. :rofl:
 
Sv: Hingst till Last Liberty sto.

Har fått upp ögonen för Heartbeat, Någon som har några erfarenheter av honom?
 
Sv: Hingst till Last Liberty sto.

Heartbeat är en av kandidaterna till mitt sto nästa år, har sett många trevliga avkommor efter heartbeat, både typ och hoppmässigt.

Mitt gamla tävlingsto fick en Heartbeatavkomma 2008 som blev väldigt bra, har dock inte sett honom sen han var åring men han såg mycket lovande ut då.
 
Sv: Hingst till Last Liberty sto.

Jag betäckte mitt sto med Cosmeo, han rör sig bra och hoppar väldigt bra. Bra temperament oxå.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 038
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 499
Senast: Karoliten
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 078
Senast: pastejja
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 446
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp