Hingstval?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Worlds
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 3 480
Sv: Hingstval?

Nej attans, frysta spermier ger ju långsammare hästar! Det har vi ju lärt oss ja. Tänkte inte på det. *dånar*
Glöm inte att de också kan få sämre exteriör för att bli travhästar också!

(Ska tillägga att det är flera kg ironi i meningen ovan, så det inte missuppfattas. Det finns ju faktiskt de som på allvar tror att det kan vara så. *dunder-dånar*)

Det finns INGENTING (varit i kontakt med genetiker på SLU) som tyder på att hästar (eller nöt) tillverkade med fryst sperma skulle vara sämre, långsammare, sjukare, fulare eller dummare än de som är tillverkade naturligt eller via AI.

Har Ipren hemma, är det karens på det?
Han har Back on Track täcke på nätterna, men det hjälper inte.
Ska pröva ställa in en värmefläkt i boxen i stället.:idea:

Har Ipren hemma, är det karens på det?
Han har Back on Track täcke på nätterna, men det hjälper inte.
Ska pröva ställa in en värmefläkt i boxen i stället.:idea:
Jag har inte FASS hemma, men är osäker på om Ipren hjälper mot "tillvärk". :p

Varenne, Revenue, Jag de Bellouet eller Ready Cash.

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: MayGrace
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Unafraid
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
682
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka