Hingstval...

Sv: Hingstval...

Eftersom du verkar vara ute efter lite samma typ av hingst som jag gör till mitt ena sto kan jag ju säga att de hingstar jag tittat lite extra på är på fryst: Lux Z (har en åring jag är jätte nöjd med), Calido, Heartbreaker(men han kan väl nedärva vasst temp, så det kanske inte är så aktuellt för din del...) ;)

"svenska": San Brasil, Saint Amor (har dock inte sett honom el avkomer irl..), Empire och Hip Hop!

Som någon skrev kan väl även Landor S vara ett bra allternativ, men då jag sett vare sig honom el ngn avkomma så är det ju svårt...Men har för mig att du var gansk aförtjust i honom...? Och blupen är ju inte dålig! ;)

Skulle nog rösta på Lux el Calido, bevisat god förvärvning! Lux har dessutom RIKTIGT bra sperma o ger ju bra huvuden.

Iofs, när jag ändå svamlar Om hon har en bror som blev bra med Espri så kan väl Escudo vara ett alternativ? Om ngn fortfarande tar in efter honom...

Nä gå på de blodlinjer som du själv tycker om och som kompletterar damen!:D Du har ju koll!
 
Sv: Hingstval...

Jag har i Belgien ridit ett Lux Z sto, hon hade ett fantastiskt lätt språng, klassiskt och alltid rätt. Mkt förtjust
 
Sv: Hingstval...

Lite för ung och oprövad kanske men Lucky Point har ju kort rygg och en bra ridbarhet. Bra poäng både på gång och hoppförmåga.
 
Sv: Hingstval...

Hej,

Här kommer en länk på en video när Lord Z tävlas och lite info
http://www.roshoeve.be/hengsten/lordz.htm
Jag är personligen jätteförtjust i Lord Z. Mitt tyska stos mamma är helsyster med Lord Z och kommer från samma uppfödare. Ur den sto-linjen linjen kommer även Atlantic (Zangersheide)
:bow:
 
Sv: Hingstval...

Jag hade nog kollat på Come Back II, han lämnar både gång och hopp. Har inte sett fler avkommor än Gylles ston, men det verkar vara mycket gummiboll! Det enda är att det blir mer Cor de.
 
Sv: Hingstval...

Come Back är ju en superfavorit. Kul att han är tillbaks i avel!

Jag har sett många avkommor till honom, i båda disciplinerna.

Någon betäckning blir det dock inte i år. Damen är på utredning för pollenallergi.

Satans dessa hästar! Att man aldrig kan planera...
 
Sv: Hingstval...

Come Back är ju en superfavorit. Kul att han är tillbaks i avel!

Jag har sett många avkommor till honom, i båda disciplinerna.

Någon betäckning blir det dock inte i år. Damen är på utredning för pollenallergi.

Satans dessa hästar! Att man aldrig kan planera...

Då har du ändå tur i oturen.Man vet ju en hel del hur man kurerar detta numera.Hoppas det löser sig!!

/b
 
Sv: Hingstval...

Eftersom jag har en dam som verkar rätt lik din utseendemässigt, lång rygg, rätt mycket massa (inte tung, bara mycket) stor och lite halvknepig i temperamentet så kan jag ju haka på här :angel:

Hade bestämt mig för Sheraton men funderar på hur hårt han präglar sin avkomma. Insåg, allteftersom Bocellis avkommors resultat kom i 3-årstestet att han verkar prägla dem mycket hårt vad gäller typen (har sett en som är som en tvilling till min avkomma trots att mammorna är väldigt olika :crazy: ).

Suck! Det innebär nämligen att jag inte har någon aning om vad stoet ger i den vägen så jag måste satsa på någon som är typförädlare/-förkortare :D
Var hittar man t ex Come Back eller Lux Z? Eller vet någon om Sheratons avkommor oftast blir normallånga i ryggen?
 
Sv: Hingstval...

Jag har visserligen bara sett en Sheraton avkomma, men den var väldigt liten och ädel, såg ut som en förvuxen ridponny. Den var bara 3år så den växer kanske lite till. Mamman var normalstor.
 

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 049
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 204
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 104
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 279
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp