Hippologexamen - Antagningen

Kan trösta dig med att du ska KLARA AV att hoppa 1.10 inte att du SKA behöva gjort det utan du ska ha en sån pass balans o.s.v för att klara av det.

Och att det är hoppning och fälttävlan är väl för att få det bredare, och om du är stallchef kanske det står hopphästar i det stallet? Vem vet?

Ang kondisen e d bara ut och springa och styrketräna, kan trösta dig med att jag isommras srank 3 km på ca 30 minuter, och då har jag inte tränat mer än ridning 1-2 ggr/veckan i 5 år!
 
Tror ni inte att det är så enkelt att det är inom den engelska ridningen det finns jobb efter utbildningen? Hur många har sett platsannonser som söker efter islandsinstruktörer, westerninstruktörer, barockinstruktörer? Kan inte vara många (jag är visserligen inte så insatt i vad Ridsport har för platsannonser)... När dessa grenar blir så pass att det efterfrågas riktigt utbildade instruktörer/stallchefer även där på stall så blir det säkert en antagning på sex platser även till western/barock, liksom det är trav/galopp idag...
 
Jag förstår inte ett dug vad du menar och ditt inlägg verkar mera som ett påhopp än någon förklarting :confused:
 
Det jag menar är att DET FINNS JOBB som ridlärare eller stallchef på stuteri o.s.v efter examen, eller som ställföreträdande galopp/trav tränare, och vad är det för mening att utbilda sig om det inte finns jobb? Jag har, men har inte letat så jag har ingen aning om det förhåller sig så, ännu inte sett någon platsannons "Westernridlärare sökes till westerklubb" o.s.v och det är kanske därför som det på antagningsproven inte ännu finns med dessa grenar, utan inriktar sig på engelskt, trav och i viss mån galopp som ju är de största hästbranscherna i Sverige att jobba inom, det är ju inte såå många som verkligen jobbar heltid med t.ex barock, och defenitivt inte många som jobbar som anställda, utan de flesta är ju i så fall egna företagare inom dessa branscher, eller hur? Det var absolut inte menat som ett påhopp (hur fick du det till det?!) utan mer en teori om varför det är engelskt ridprov i hoppning och dressyr och inte ett barockridprov eller westernprov, i sig inga grenar jag har något som helst emot (har själv tävlat western, utan framgång :smirk: )

När barock, western o.s.v är så pass utbrett att det går att få hyfsade jobb utan att vara egna företagare, och det kan garanteras jobb till de som kommer utexaminerade, tror jag även det kommer att beredas 6 platser som trav/galopp har åt dessa grenar, tror ni inte det?
 
är det ett måste att ha gjort högskoleprovet eller är det bara ett + ???
 
Ja, du är helt ute å cyklar...tror du att antagningsprovet är i nivå med hästskötarexamen eller??
 
Hej!
Mitt mål är att komma in på hippologen men vilken inriktning jag ska gå vet jag inte än. Det ligger mellan Stallchef eller instruktör. Det jag undrar är om man måste rida intagningsproven på egen häst? Och om man måste ha egen häst under utbildningen?
Jag har inte möjlighet att ha en så bra häst pga ekonomi. Jag har haft egna hästar men tyvärr inte tävlat dem i så höga klasser. Men jag har ridit andras hästar och de har jag hoppat upp till 130.
Vet du om man kan låna häst under de åren? Om man typ sätter ut en annons? Tror du att det finns folk som är intresserade av att lämna ut sin häst till nån som vill gå hippologen?
Mycket tacksam för svar!
 
Hej...Du rider inte din egen häst under intagningsproven utan flyinges eller strömsholms lektionshästar (beroende på var antagningen hålls) Det finns även elever på dessa anläggningar som lånar ut sina hästar till antagningarna då det ofta är så många sökande.

Det är absolut inget tvång att ha med sig en egen häst under utbildningen.
 
dom måste ju faktiskt ha hoppning på provet eftersom att det ingår i utbildningen!
och konditionstestet är till för att man MÅSTE ha bra kontition för att klara utbildningen! den är extremt krävande!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp