Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 325
Status
Stängd för vidare inlägg.
loka_crush_apelsin_org.jpg

Meh, den hör förtjänar verkligen inte så stor bild. DISS från mig. Tyckte inte den var god alls. Fast jag tycker nog ingen crush är särskilt god.

Trots att jag gillar de andra smakerna får denna en stor diss från mig också. Den smakade som jag föreställer mig att någon form av rengöringsmedel smakar. :wtf:

Jag har ingen aning om om denna faktiskt är ny eller om det är jag som är långsam, men igår smakade jag Ramlösa Mango Gooseberry och den var SÅ god!

Jag provade förresten två av Lokas nya Likes Too Much smaker igår också, mangopannacotta och hallon-frozen yoghurt. Båda var jättegoda, tro det eller ej ;)

Min käre man ser äntligen lite nytta av "Bruke" som han envisas med att säga :p Vi såg några nya chips på affären och han frågade: "Har de där på Bruke testat dem?" eftersom han vet att det finns en Hiss&Diss-tråd :rofl: Jag har inte sett någon här testa dem dock.

Vi vågade köpa dem ändå ("To boldly go where no (?) Bukefalist has gone before"):
vxgg0x.jpg

De får en försiktig HISS (bilden är för stor) från oss båda. Helt ok smak men kanske lite väl milda. Det fanns en variant somriga chips med örter och vitlök också men det är ju någon som får spunk av vitlök så de provade vi inte... :cautious:

Givetvis också en stor HISS till den här tråden :D

Hiss till Alvestaglass Pistage! Mjuk och rund i smaken och gräddig.Den behöver dock inte tina i 15 min som det står på förpackningen, lagom mjuk att skopa i sig direkt från frysen :p
pistage-premium-nyhet.jpg

Den fanns väl för många år sedan också. lika god då! Minns också en gullig reklam med en apelsin på en apelsinodling som hamnade i en låda märkt daim som blev så glad över att han skulle bli choklad :D

Ja den fanns för många år sen också, men jag smakade nog aldrig den då.. daim och jag var inte kompisar då.. :p

Min käre man ser äntligen lite nytta av "Bruke" som han envisas med att säga :p Vi såg några nya chips på affären och han frågade: "Har de där på Bruke testat dem?" eftersom han vet att det finns en Hiss&Diss-tråd :rofl: Jag har inte sett någon här testa dem dock.

Vi vågade köpa dem ändå ("To boldly go where no (?) Bukefalist has gone before"):
vxgg0x.jpg

De får en försiktig HISS (bilden är för stor) från oss båda. Helt ok smak men kanske lite väl milda. Det fanns en variant somriga chips med örter och vitlök också men det är ju någon som får spunk av vitlök så de provade vi inte... :cautious:

Givetvis också en stor HISS till den här tråden :D
Är du med tillsammans med en vampyr? :grin:

20163122251759421018575_sbig.jpg

Jag har tidigare recenserat den andra smaken av OLWs nya waffle cut, men nu var det denna smakens tur.
Helt okej, gillar verkligen konsistensen men har alltid föredragit Estrellas Sourcream and Onion-smak framför OLWs. Blir trots allt en HISS. Jag gillar att smaken inte är för stark (vilket den är på Chipotle-varianten) och att påsen är ganska liten. Jag är inte den som äter upp en hel påse chips åt gången så för mig är mindre storlekar bättre :D

Provade det där vinet som jag läste för några dagar sedan härci tråden, Ecologica Berlina. Mycket prisvärt och lättdrucket!:):banana:

image_zpsdzzrofcc.png

Får en DISS av mig. Tycker dels att bilden är lite missvisande (trodde de skulle vara lite annorlunda än vanliga chips, typ som hot snacks på bion) men de är som helt vanliga räfflade chips. Tyckte dessutom smaken var lite för syrlig och med en nästan unken bismak.

image_zpsdzzrofcc.png

Får en DISS av mig. Tycker dels att bilden är lite missvisande (trodde de skulle vara lite annorlunda än vanliga chips, typ som hot snacks på bion) men de är som helt vanliga räfflade chips. Tyckte dessutom smaken var lite för syrlig och med en nästan unken bismak.

Fast där är ju ingen som helst likhet med bilden på påsen som skull få en att tro att dem är som hot snacks på bio?? :confused: Helt vanliga är dem inte heller då räfflorna är mycket större.. :up:

Av mig får dem en fet HISS! Jag gillar dem och jag gillar rödlök ^^

@WS6 Haha nej alltså inte exakt som hot snacks såklart, men på bilden ser de tjockare och fluffigare ut än vanliga chips tycker jag :)

Jag har druckit bubblor (alkoholfria) som jag såklart måste recensera i tråden.
Les Pres Biologique Blanc Mousseux får en stor HISS! Fantastiskt god och en superbra alkoholfritt alternativ till måltider
944426.jpg

(bra bildstorlek dessutom)

Nästa dryck är jag lite ambivalent kring. Jag tyckte nog att den var lite för sur och vill personligen nog dissa den lite smått. Men, resten av sällskapet som dricker mycket alkoholigt bubbel älskade den och tyckte den var helt fantastisk för att vara alkoholfri! Så jag tror att jag kanske föredrar något sötare drycker än resten (eller jag vet, eftersom jag lätt väljer Asti-bubbel före sura och tråkiga bättre sorters bubbel :D). Men iaf jag får väl ändå Hissa GodDryck No2 baserad på en gemensam utvärdering av den (och den var ju absolut inte odrickbar för mig - jag kommer bara inte att välja den till mig själv). Dessutom är den ekologisk så det är ju en bra grej :up:
god-dryck-620-e1460541501925.jpg

(ville inte välja en för stor bild! Trots hyllningen på bilden så får den vara med)

fdvqdg.jpg

Helt okej. Hade gärna fått smaka mer persilja och vitlök, det kommer en släng av timjansmak men timjan var ärligt talat inte så gott på chips :p totalt sett en vag HISS ändå.

Attans att jag hann se det här nu, köpte hem dem till ikväll men har inte hunnit testa ännu så nu måste jag ju försöka bortse från det här :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 244
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 982
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 407
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025