Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 279
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att den smakar som en bra blandning. Inte för extrem åt något håll men visst smakar den ananas. Föredrar du ren kokos så har Lindahls en god med enbart kokos.
Ah, måste kanske ta och testa den sen ändå då :D
Jo Lindahls har jag sett, är tyvärr smått hatisk mot deras sockerfria varianter :p

Jag är nog inte i målgruppen för Gainomax (tränar verkligen inte hårt! :p ) men Hissar denna! Mycket lenare och godare smak än ex Linhdals kvarg, och den smakar hallon på ett mindre syntetiskt vis! Och, smidigt att inte behöva ha sked med sig om man är på språng, dock är första "klutten" man trycker ut lite stel på nått vis, lite som kanterna i burkar kan vara. Konsistensen är nått mellan yoghurt och kvarg tycker jag, så gillar det!
IMG_7518.jpg

Japp den är god, päron smakar däremot inte lika gott.. :(

Japp den är god, päron smakar däremot inte lika gott.. :(
Tråkigt att höra :( efter hur hallon smakade såg jag framför mig typ päronglass smak :( men, än har jag inte sett med päron så kanske lika bra det då.

För övrigt har jag inte hunnit smakat linhdals kvarg med pepparkaka, men frågat om kvantum ska ta hem den. Hört den ska vara god.

Tråkigt att höra :( efter hur hallon smakade såg jag framför mig typ päronglass smak :( men, än har jag inte sett med päron så kanske lika bra det då.

För övrigt har jag inte hunnit smakat linhdals kvarg med pepparkaka, men frågat om kvantum ska ta hem den. Hört den ska vara god.

Den med pepparkaka ÄR god :d

Det var precis det jag också föreställde mig, blev lite besviken faktiskt, päron är ju inte äcklig så direkt, men absolut inte lika god som hallon..

Jag provade både Skånemejeriernas LC kokos/ananas och citron hos en kompis. Kokos/ananas var sådär, läskig ljusfrön färg och smakade sötningsmedel. Synd för jag älskar kokos. Men citron var jättegod! Ingen bismak av sötningsmedel (jag är jättekänslig för det, gillar inte någon produkt med sånt i :yuck: ) men i citronsmaken kände jag ingen sådan smak ens när jag försökte! Den smakade citronfromage typ. Jättegod :d

Det som suger med Lindahls (eller total DISS) är ju att deras produkter inte är gjorda på svensk mjölk. Jag tycker flera av deras sorter är goda men har nästan slutat köpa pga det. Jag vill ha kvar mina bönder!

Skånemejerier är lite svårt att hitta här uppe men jag får hålla utkik efter deras kvarg :)

0007260007197_A

Jag kunde tyvärr inte hitta en större bild :( (testa att klicka på den :sneaky:).

Maj gad vad goda de är! Tur att de är svindyra för annars skulle jag vara fetare än vad jag är. Det är rabatt på dem på Hemmakväll just nu (39:- istället för 49:-) och särbon sa direkt: "Köp 5 st!" :D

Nu har jag även prova Gainomax drickkvarg (den gröna på bilden). Den får en hiss, mest för att den är laktosfri, och har en bra konsistens. Smaken i sig lämnar en del att önska, men Guanabana har ju en speciell smak.
Vit-Treenighet.png

Jag har en påse med Estrellas julost-chips som väntar till kvällens TV-tittande. Återkommer med hiss eller diss!

Någon här inne som provat någon mer julversion/juledition på någon produkt? Risifrutti, Juleskum och ovanstående chips har vi ju skrivit om.
Brukar komma en uppsjö av produkter när det valkas jul!

Hittar tyvärr ingen bild, men - Eldorados kvarg med apelsin och pepparkaka som säljs i 500gramsförpackningar nu - HISS! Den var för sträv för mig men jag har förstått att jag är kinkig ;) Smaken är däremot skitnice, inte för mycket apelsinbitar och smakar verkligen pepparkaka om än inte så starkt.
Minus på det icke återförslutningsbara locket dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 244
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 979
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 389
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka