marabous vita choklad. en riktig diss med stora bokstäver. smakar
älskar vit choklad men det här var ett stort misstag 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh,jag vill testa chili NU! Men lär var svårt att hitta så här pass norr om dalälven.HISS HISS HISS!
Så jättegoda! Alla jag bjudit dem på har bivit helt lyriska. Extra plus för svensk mjölk, lokalt producerade och handrullade. Finns i neutral, mynta, timjan eller chili (jag har bara smakat timjan). Har dem i sallader, och när jag käkade på Kitchen and Table så fick man dem på ost- och charkbrickanFinns på vissa Ica-butiker och i en hål-i-väggen-grönsakshandel på Möllan.
![]()
Åh,jag vill testa chili NU! Men lär var svårt att hitta så här pass norr om dalälven.
Åh blev jättesugen men hittade inget mer uppåt i landet. Bor i Stockholm.Kolla Nablus mejeris hemsida, där listar de återförsäljareKanske finns något norrut! Kollade in deras fb-sida med, finns fler norröver som efterfrågar deras produkter.
Prova eget? http://irakiskmat.se/gor-egna-ostbollar-av-yoghurt/Åh,jag vill testa chili NU! Men lär var svårt att hitta så här pass norr om dalälven.
När jag googla verkar det vara samma sakSpontant känns ju labneh som lite liknande dessa yoghurtbollar? Labneh är iallafall OTROLIGT gott!
Ah! En tröst för alla icke-skåningar då - labneh finns att köpa på massor av vanliga affärer även norrut (jag har sett dem i Stockholm och Linköping i alla fall).När jag googla verkar det vara samma sak
Jag gillade den inte först men så upptäckta jag att det goda fanns i botten så då blev den bättre.Jag är ingen direkt kvargätare, gillade den med Passionsfrukt så den får en hiss av mig, även om jag kanske inte kommer köpa den jätteofta.
Oj, är det där en nyhet. Hur mycket annorlunda mot den fjällfilen (den blå jag ser till höger i bild) smakar den eller går det ens att förklara?![]()
HISS! Hade blivit superhiss om den varit mindre söt.
Nej går nog inte riktigt att förklara. Som söt fjällfil typ, fast det smakar ju björksav ocksåOj, är det där en nyhet. Hur mycket annorlunda mot den fjällfilen (den blå jag ser till höger i bild) smakar den eller går det ens att förklara?
Jag älskar fjällfil!![]()
Hmm, jag har ingen aning om hur björksav smakar. Får helt enkelt prova någon dag, om den går att få tag på här nere i söder.Nej går nog inte riktigt att förklara. Som söt fjällfil typ, fast det smakar ju björksav också
Jag har hittat den både i Lund och Sölvesborg så den finns inte bara i NorrlandHmm, jag har ingen aning om hur björksav smakar. Får helt enkelt prova någon dag, om den går att få tag på här nere i söder.![]()
Hmm, jag vet att Fjällfilen är svår att hitta i butikerna här, finns nog bra på en jag känner till. Får kolla där nån gång om de har den här sorten också, blir väldigt nyfiken på den.Jag har hittat den både i Lund och Sölvesborg så den finns inte bara i Norrland![]()