Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sk%C3%A4rmavbild-2013-06-10-kl.-11.28.57.png


Vad tror ni? Jag skulle bannemig inte ens våga testa :crazy:
Någon som känner sig manad? :D
Nu har jag letat efter dessa sedan du postade ditt inlägg. Är det någon som sett dem i Sthlms-trakten? Det låter ju himla gott! Var inne på tillverkarens hemsida och semmelyoghurt låter inte dumt det heller. Kul med någon som försöker sticka ut och vara innovativ, det ska gynnas!
 
Diss:
Nu har jag letat efter dessa sedan du postade ditt inlägg. Är det någon som sett dem i Sthlms-trakten? Det låter ju himla gott! Var inne på tillverkarens hemsida och semmelyoghurt låter inte dumt det heller. Kul med någon som försöker sticka ut och vara innovativ, det ska gynnas!
Semmelyoghurt? :eek:
Kolla i välsorterade Icabutiker typ, där såg jag dem (uppsala) och den butiken är utnämnd till en av sveriges bästa p.g.a sitt utbud :)
 
  • Gilla
Reactions: rtf
OT jag vet, men jag DISSAR klåfingrigt folk till helvetet. Just blivit av med 1000 kr ur plånboken jag råkade lägga ifrån mig på ÖoB när jag klippte vaxduk, upptäcktes i kassan max 5 min senare, springer och hämtar plånboken som låg kvar, utan pengar i :( :devil::arghh::rage::cry: Då blev det svält resten av månaden...
 
HISS Yoplait Kvarg Persika-Passionsfrukt.
prod-kvarg-persika.png

Provade en förut och var tvungen att köpa två till idag fastän de hade passerat bäst före-datumet. :d
Finns även i Jordgubb och i Citron men de har jag inte provat.
 
Diss. Smakar ingenting, och "skinkan" i ser ut som nått som kan finnas i kattmat...
94522658_Original-116x175.png

Tur jag äter den här pastan, så det smakar nått. Hiss på den.
i_07318690111658130692714537000427.jpg


Keldas variant är mycket godare! Hiss på den.
kelda-carbonara-crush.jpg
 
Ännu ett icke-ätligt föremål:

Halv-hiss (beror på vad man vill ha för resultat)
9195366252574.jpg

Hade köpt den här ladyshave på clas ohlson häromdagen då jag tänkte att man kunde ju prova då jag hatar att raka benen och den kostade bara 149 kr. Och idag provade jag den innan duschen.

(varning lång recension nedan)
Alltså ... det beror nog verkligen på vad man vill ha för resultat. Det följer med tre olika sorters "skydd" som man kan sätta på för få olika mm höga stubb (vill någon kvinna hellre ha 4 eller 2 mm än så lite som möjligt? bara nyfiken). Jag provade den som skulle ge noll stubb, men eftersom jag inte hade rakat mig tidigare det här året så hjälpte den bara dåligt pga skyddet. Så jag tog av skyddet och då gick det genast mycket bättre, det såg ut som att snömannen hade bestämt sig för att raka bort lite hår i vårt badrum :D Det fullkomligt forsade bort med bara några tag, så där överträffade ladyshaven en vanlig rakhyvel! Enklare och snabbare. Så om du har typ vinterpäls som du känner bara "blää" inför att behöva gå över med rakhyvel istället för gräsklippare så är ladyshaven utmärkt :D
Dessutom så är ladyshaven lättare att tvätta/skölja än en rakhyvel eftersom det följer med en liten borste som når in i varenda vrå - och jag som höll på att bli galen på alla små hårstrån som inte gick att få bort ur rakhyveln tyckte att den lilla borsten var världens mest briljanta idé där jag stod och borstade bort alla små hårstrån :D
En fördel till är att rakhyvlarna ligger under slags rullar där bara hårstråna kommer igenom de små hålen (så länge man inte trycker för hårt) så inga rispor från snedsteg så länge man inte trycker för hårt mot huden, speciellt när man tar bort skydden som jag gjorde - hårstråna trillar verkligen lätt av då så då bör man nog vara extra försiktig.
Provade även lite runt bikinilinjen(? tror jag, har aldrig tänkt på var den linjen går egentligen :rofl:) och den funkade utmärkt, kändes tryggt också då förpackningen sa tydligt att den kunde användas i intima områden.

Men till det negativa - pga skydden och rullarna så når man inte allra ända in på huden så även om det SER lent och hårlöst ut så KÄNNS det att det är småå stubb om man rör vid benen mot hårriktningen. Men då jag får vansinnigt kliande ben efter rakningar av benen med rakhyvel så hoppas jag på att detta betyder att det kanske blir mindre kli :idea: Dock om du vill att det ska kännas så lent som möjligt också så är detta nog inget för dig.
Jag provade även under armarna men där kändes det lite mera osäkert då det är en brun prick i vägen, huden är inte lika slät som på benen och dessutom är jag van vid att rakhyveln gör det så slätt som möjligt där medan det blir lite stubb kvar med ladyshaven - så under armarna kommer jag nog att föredra en rakhyvel.

Så för mig personligen som hatar att raka benen och gör det så sällan som möjligt så det hinner växa ut en del mellan omgångerna så kommer nog den här att bli guld värd :D Ska bara se hur det känns ikväll när jag lägger mig, hoppas på inga kliande ben :nailbiting:

Går på 2 AAA batterier.
 
OT jag vet, men jag DISSAR klåfingrigt folk till helvetet. Just blivit av med 1000 kr ur plånboken jag råkade lägga ifrån mig på ÖoB när jag klippte vaxduk, upptäcktes i kassan max 5 min senare, springer och hämtar plånboken som låg kvar, utan pengar i :( :devil::arghh::rage::cry: Då blev det svält resten av månaden...

Fy vad sniket! Hade dom inga övervakningskameror? Borde ju gå att polisanmäla. :devil:
 
Fy vad sniket! Hade dom inga övervakningskameror? Borde ju gå att polisanmäla. :devil:
Jag blev helt ställd när jag märkte det, så jag bara åkte hem för att kolla om jag lagt ifrån mig pengarna på bordet istället och glömt dom hemma, men de fanns ingenstans :( Vet inte om det är lönt att anmäla? :/
 
Jag blev helt ställd när jag märkte det, så jag bara åkte hem för att kolla om jag lagt ifrån mig pengarna på bordet istället och glömt dom hemma, men de fanns ingenstans :( Vet inte om det är lönt att anmäla? :/

Du förlorar ju inget på det iaf! Jag tycker att det rent teoretiskt sett borde gå att lösa, sen om det faktiskt händer något är en annan sak. Oavsett så är det ju alltid bra för statistikens skull tycker jag. :up:
 
HISS till en CD: Jill Johnson - Being who you are, speciellt låtarna You can have it all och I'm not in love with you.
Hade glömt lägga in den i telefonen så visste typ inte att jag hade den. :angel:
 
Jag är en sån där som gillar att tänka sig hur hus och hem skulle kunna se ut om man hade obegränsat med pengar och kunde renovera/göra om allt :p Och så hittade jag en hemsida där man kan göra det online utan att klia sig alltför mycket i huvudet över hur fanken de tänkte att detta skulle funka, jag begrep ganska snart hur man kunde flytta runt på allt och lägga in nytt. De har även massor av olika sorters möbler man kan använda, tror att det var närmare 4000 olika sorter. Väggarna hade dock kunnat ha flera olika sorters tapeter så där är det lite trist tyvärr. Det finns en kamera som man kan använda för att se hur rummet skulle se ut från ögonhöjd, funkar bra och känns nästan som 3D (vilket ska också finnas). Obs, allt är på engelska.

Så om det finns andra som jag där ute, kanske är detta hemsidan för er; HISS - http://planner.roomsketcher.com/
 
HISS till vandrarhemmet på Varbergs fästning! Knappt 300 kr/natten för enkelrum i spännande miljö (högsäsongspris!). Nästan för bra för att vara sant. Kul med frukostbuffé också fast lite dyrt med 90 kr för bara några få kalla pålägg och fil med flingor. Men gott bröd!
http://www.fastningensvandrarhem.se/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp