Bukefalos 28 år!

Hiss och diss del 5

Var har du hittat dessa? Minns att jag åt yoghurt med hasselnötssmak i Danmark när jag var barn men har inte hittat det någonstans sedan dess. Måste prova!

Visserligen inte ett svar på din fråga men Lidl brukar ha en hasselnötsyoughurt tillfälligt när de har italienskt tema och den är to die for :d jag äter den som efterrätt :D

49234e87a1d67ffb2f6208d376f2479242927774.jpg


Edit: Dvs HISS!
 
1709380947494.png

DISS! En riktig bluffprodukt på så många nivåer!
1. Den innehåller ju en massa socker fast inget är tillsatt. Finns ju i frukten.
2. Den innehåller 1,75 fast man tror ju den ska innehålla 2 liter som Bravos stora brukade göra...
3. Den kallas fruktdryck för den helt enkelt är utspädd med vatten och får då inte kallas jucie längre
Enda orsaken till att jag ändå köpte den var att den innehåller vanilj och jag brukar gilla det. Men här tas all smak över av citronsyran de tillsatt. Blä, bara blä!
 
Visa bifogad fil 140255
DISS! En riktig bluffprodukt på så många nivåer!
1. Den innehåller ju en massa socker fast inget är tillsatt. Finns ju i frukten.
2. Den innehåller 1,75 fast man tror ju den ska innehålla 2 liter som Bravos stora brukade göra...
3. Den kallas fruktdryck för den helt enkelt är utspädd med vatten och får då inte kallas jucie längre
Enda orsaken till att jag ändå köpte den var att den innehåller vanilj och jag brukar gilla det. Men här tas all smak över av citronsyran de tillsatt. Blä, bara blä!

Nu tycker jag är du är lite orättvis:

1) Alla förstår att frukt innehåller socker. Ingen är så dum att de inte vet det.
2) Det står tydligt att den innehåller 1,75 l
3) Ja, den kallas fruktdryck just av den anledning du nämner.

Jag skulle inte vilja kalla det en bluffprodukt eftersom den är tydlig med vad den är för nåt. Sen behöver den ju inte vara god för det! Det kan ju vara en stor fet diss ändå!
 
Nu tycker jag är du är lite orättvis:

1) Alla förstår att frukt innehåller socker. Ingen är så dum att de inte vet det.
2) Det står tydligt att den innehåller 1,75 l
3) Ja, den kallas fruktdryck just av den anledning du nämner.

Jag skulle inte vilja kalla det en bluffprodukt eftersom den är tydlig med vad den är för nåt. Sen behöver den ju inte vara god för det! Det kan ju vara en stor fet diss ändå!
1 Jorå. Nu är det ju en trend där många produkter beskrivs som "innehåller inget tillsatt socker " för att få dem att framstå som nyttiga. Allra mest vanligt bland musli skulle jag säga. Och att minska förpackningarna är ett välkänt trick i branschen som till och med nu fått ett benämning- krympflation.
 
1 Jorå. Nu är det ju en trend där många produkter beskrivs som "innehåller inget tillsatt socker " för att få dem att framstå som nyttiga. Allra mest vanligt bland musli skulle jag säga. Och att minska förpackningarna är ett välkänt trick i branschen som till och med nu fått ett benämning- krympflation.
Men det är ju ett smart drag för det är ju sant. ;) Den innehåller inget tillsatt socker. "Innehåller naturliga sockerarter från frukt" står det dessutom.

Krympflationen däremot - den är jag då riktigt trött på! :arghh:
 
Det är väldigt intressant det här med smaker. Jag ÄLSKAR koriander (som ju många tycker smakar tvål) men kan verkligen inte med viol och lavendel i mat. DÄR kan man snacka om tvål/parfymsmak!! Tycker jag då alltså... :D
Jag älskar alla tre! Tycker bäst om "blommiga/parfymiga" vita viner också. :heart
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
207 412
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
211 015
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp