Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill hissa Lidls färska kycklingburgare (märket heter Gyllda). RIKTIGT mumsiga. Jättegod kryddning och väldigt mjuka och "fluffiga" (vilket jag tror beror på att de innehöll en stor mängd potatisflingor). De får tummen upp från både mig och maken :up: !
 
Diss :down: Den började lovande för skalet är riktigt gott men den är så söt att den blir äcklig. Saltkaramellsåsen smakar knappt salt, snarare så den ger en lite unken smak i kombination med allt sött. Ätbar men definitivt inte något jag köper igen :down:
Dissar också den, alldeles för söt!
Det borde jag ju kunnat räkna ut, men tänkte ge den en chans för den såg så god ut. Ack så jag bedrog mig!
 
Jag vill dissa propuds både toffe smak och caramelsmak. Toffee är lite godare än den senare dock.

Jag vill hissa Hönö sommarkaka, den är GOD! Och jag har ätit upp den och har ingen mer hemma! :cry:
 
Jag vill dissa propuds både toffe smak och caramelsmak. Toffee är lite godare än den senare dock.

Jag vill hissa Hönö sommarkaka, den är GOD! Och jag har ätit upp den och har ingen mer hemma! :cry:
Hönökakan ska definitivt testas nästa gång jag är på affären :d
 
Alltså ibland förbannar man sig själv för att man hittar något som är SÅ MYCKET GODARE (och därför också givetvis dyrare).

Nu Pärlans kolasås salt karamell respektive chokladsås. Förutom att de då gör förbannat goda vanliga kolor, så tillverkas dessa helt orimliga produkter på grädde och smör och får en att maniskt vilja äta glass med detta mums ringlat över typ hela tiden. Och så gör de ännu fler sorter som jag inte ens testat ännu.

Har man inte glass hemma, så kan man äta den direkt ur tuben eller burken som godis också. Nu kan jag liksom aldrig gå tillbaka till Ohoj utan att tänka på detta alternativ. Min chokladsås-oskuld är nu förstörd för alltid.

Allt som allt dock: megaHISS. Lyckligtvis finns den inte i mina närliggande butiker utan måste beställas vilket eventuellt kan motverka ett komplett missbruk.
Har du testat Pärlans vanliga kolor... :cautious: :cautious:

:love::love::love:
 
HISS
20210607_144057.jpg
 
1623073033645.jpeg


Hiss!
Dadelbollar i sig är goda, men med kanel ännu godare. Jag får lägga band på mig för att inte äta hela paketet direkt (tur de är mättande).
 
Full av förväntan hämtade jag ut ett paket idag, efter rekommendation här i tråden. Nä, är besviken på Pärlans såser. Beställde viol och nougat och de kom då idag. Fint hantverk med en bas av riktigt smör och riktig grädde, men smaken, var var den? Viol smakade inte viol och nougat finns det billigare med betydligt bättre smak. Gillar man grejen med grädde och smör tror jag att man gillar det, men respektive smaksättning var en besvikelse. Bra, då sparar jag några kronor i framtiden! Snyft, hade så höga förhoppningar!
 
Full av förväntan hämtade jag ut ett paket idag, efter rekommendation här i tråden. Nä, är besviken på Pärlans såser. Beställde viol och nougat och de kom då idag. Fint hantverk med en bas av riktigt smör och riktig grädde, men smaken, var var den? Viol smakade inte viol och nougat finns det billigare med betydligt bättre smak. Gillar man grejen med grädde och smör tror jag att man gillar det, men respektive smaksättning var en besvikelse. Bra, då sparar jag några kronor i framtiden! Snyft, hade så höga förhoppningar!
Vad tråkigt! Jag har bara smakat deras salt kolasås (har en burk hemma) och den är väldigt god. Dock hemskt svår att ringla över glass då det helst bara vill komma ut som en större klump.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
37 256
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 695
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
203 566
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp