Hitta kärleken

Ja, så resonerar just du. Jag menar att det kan finnas helt andra sätt att resonera. Partnern säger till exempel INTE att hen har vare sig slutat älska dig eller slutat vara förälskad i dig, utan bara att denne är förälskad i en annan person också.

Alltså du har såklart rätt att reagera på vilket sätt du vill och många skulle säkert reagera likadant, men jag menar ändå att det alternativet också är ett rakryggat alternativ - dvs att informera nuvarande partnern om den uppkomna situationen och låta denne ta ställning till sin fortsatta del och utformning av en relation.
I min relation är det nog vad som skulle äga rum. Vi pratar hela tiden och om någon av oss är lite förtjust i nån på jobbet, tex, så pladdrar vi om det.

Däremot: Jag Har Något Att Berätta. Ett sånt samtal vore nog väldigt svårt. Gentemot barnen har vi i uppfostran tryckt på att om alla pratar med varandra hela tiden, så minskar risken för att man behöver Berätta stora saker som blir som en smärre chock.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 807
Senast: Twihard
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 416
Senast: verser
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 303
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp