Hitta STORA grimmor

Mirre

Trådstartare
måste ha en ny grimma till Moses.
Han har växt ur varenda en :crazy:
utom möjligen lädergrimman, måste prova den igen.
Hans gamla grimma är för trång i käkremmen, är xxfull på den :crazy:
Vill ju gärna ha lite snygga grejer också. Ni med shirehästar, var hittar ni utrustning nånstans? Specialbeställer ni?
Varifrån?
grimman som han nu växt ur

Sv: Hitta STORA grimmor

skulle kunna säga att jag har samma problem... bara det att min häst inte kan ha full. (Han är stor häst, inte shire) :crazy:
Det är bara så svårt att få tag på xfull när man bor ute i skogen.

börjes säljer väl ardennergrimmor?Sådana där som går att spänna ut i nosen etc?
Själv har jag arab så jag kanske inte ska uttala mig;)

Har just fått hem min Eskadron grimma i storlek Xfull men jag tycker inte den ser SÅ stor ut... men jag har inte provat det. Jösses, den kankse är enormt stor då... ska prova så får ni höra. Snygg var den i alla fall ;0)

Min kille är bara 2 år men ardennergrimman från Börjes var inte något bra köp. Den är utspänd till max under käken, ett hål över på näsan och ett/två hål över på nacken.

Han har en lädergrimma från Jacson i storlek full som passar fortfarande. Han har haft den ett tag och det är dax att byta nu. Modellen finns i X-full, men jag är rädd för att sidostycken blir för långa då.

Jag kommer att försöka sy grimmor av läder själv. Blir det bra så kommer de att komma till försäljning. Jag är ju tydligen inte ensam om problemet.

Hittar du något bra så kan du väl berätta.

Lycka till

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 187
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
Utrustning ja, alltså, nu har den lilla russungen vuxit ur sina ponnygrimmor. förutom att käkremmen är för lång på alla ponnygrimmor men blir för...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Super Sonic
·
Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 963
Senast: SaraB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka