Bukefalos 28 år!

Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

M

moontje

Hej! Jag har bråttom med att hitta en klövverkare i Värmland till mina 2 baggar, men jag hittar verkligen INGET! :crazy: Hovslagaren som tidigare har gjort det kan inte göra det nu, och deras klövar har blivit helt otroligt långa nu :crazy:
Någon som vet nån hemsida där man hittar klövverkare? Eller någon som kan tipsa om någon?
 
Sv: Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

Kontakta en fårklippare, de har kontakter om de inte kan göra det själva.

I nödfall kan du klippa själv med en sekatör.
 
Sv: Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

Tack för svaren! Jag fixade det själv, och jag måste säga att jag blev överraskad av hur fina de blev ;)
 
Sv: Hittar ingen klövverkare.. Akut!!

Bara man vet hur man ska göra och inte klipper för mycket går det oftast bra :)
Om de sparkar mycket kan det vara bra att vara två, en som håller och en som klipper.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 652
Senast: jemeni
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: tanten
·
Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp