Bukefalos 28 år!

Hittar inte blixten

T

TaylorSwift

Jag har en hp R717 digitalkamera, 6.2pixlar och jag älskar kameran men nu när jag ska ta kort så hittar kameran inte blixten och tar därför inga kort:crazy:
Det står bara "charging flash..." OCH SEDAN TAR DEN ITE FÖR DEN HITTAR ALDRIG:confused:
Jag kan ju ta utan blixt men då blir det bara suddigt.

Kan jag ha kommit åt något? är det nåt jag bör rengöra?
Alla tips och ideer är välkomna!

Btw har garantin redan gått ut.
 
Sv: Hittar inte blixten

rengör kontakterna på blixten och rengör blixtskon.
kolla sedan i menyn att blixten är aktiverad så att du inte råkat stänga av den där.
kolla vilket läge du har, i autoläget borde den alltid fungera
 
Sv: Hittar inte blixten

Jag kan inte öppna kameran:crazy:
Åh... sorry... var uinne i systemkamravärlden...
kolla i menyn undwer blixt och se om det står något om att den inte skall skjuta.

sedan... upplever du att du får slutartid för blixten, eller utan blixt.
det KAN vara så att själva blixten gått sönder, dvs 'lampan'

men börja att kika i menyn, ytterst sällan blixtar går sönder, även oim det kan hända...
 
Sv: Hittar inte blixten

vad händer när du trycker på blixtknappen bredvid displayen?

risken finns ju att den är trasig och då bör du låta en reparatör titta på den..
 
Sv: Hittar inte blixten

KL

tror att jag har läst att just några HP kompakter (Fabrikationsgrej) har haft problem med blixten och att det är reklamation och få det lagat som gäller tyvärr.

Är inte helt 100 dock.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 962
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 852
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 070
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 876
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp