Ja, kommer åka förbi i annat ärende strax innan jul, så det blir en bra paus.

Hoppas de är lite tuffare än den stad i söder som har kontroller i fem butiker på rad på sin gågata. Det ser ut att vara cirka femtio meter att forcera.
Brukar vara på större avstånd.
 
Ja, kommer åka förbi i annat ärende strax innan jul, så det blir en bra paus.

Hoppas de är lite tuffare än den stad i söder som har kontroller i fem butiker på rad på sin gågata. Det ser ut att vara cirka femtio meter att forcera.
Du vet inte hur många julhandlande människor det kan vara på de 50 metrarna. Mycket att forcera. ;)
 
Du tror inte att man lägger ut alla 20 eller 25 kontroller (luckor?) samtidigt, och från start?
Nej de har haft detta ett par år nu och en lucka i taget är en julkalender. Därav lucka. Dag för dag. Men den 9:e Finns nr 1-9 att plocka tex. Brukar vara fina priser varje dag har jag för mig.
 
Nej de har haft detta ett par år nu och en lucka i taget är en julkalender. Därav lucka. Dag för dag. Men den 9:e Finns nr 1-9 att plocka tex. Brukar vara fina priser varje dag har jag för mig.
Ok.
I de två städer som är aktiva se'n första advent, Strängnäs och Varberg,
så har enligt statistiken 17 personer i Strängnäs plockat alla dess 20 kontroller,
samma sak i Varberg, 10 personer har plockat alla dess 25 kontroller.

Så jag bara antog att man kör samma upplägg i alla julorienteringarna.
 
Ok.
I de två städer som är aktiva se'n första advent, Strängnäs och Varberg,
så har enligt statistiken 17 personer i Strängnäs plockat alla dess 20 kontroller,
samma sak i Varberg, 10 personer har plockat alla dess 25 kontroller.

Så jag bara antog att man kör samma upplägg i alla julorienteringarna.
Ok. Nej så brukar de inte göra här.
 
Haha hittade på första försöket. Men det är klart kommer man den 5:e då är det ju bara 5 luckor öppna men brukar vara spridda skurar.
Än så länge 10 kontroller ute. Spridda skurar. Har inte plockat något ännu fast gick förbi en i går hade tänkt ta den men det glömdes bort. En av kontrollererna är i en kransar. Så brukar de göra ibland.
 
Det stod först det skulle finnas över jul i Skåne men nu när jag gick in och tittade ser jag att det ändrats. Jag hade sett fram emot lite Hitta Ut igen. Jag får vänta till våren...
 
Hur går det iår då?
Jag har en kontroll på egen mark, och idag hamnade jag helt oväntat i studenternas avslutningsbal, med allt vad det innebär.

IMG_9355.jpeg


Äntligen är fältet flytt.
 
Inatt släpper de kontrollerna i samhället har redan sett en kontroll... vi lurade ut dotterns morfar i skogen där han bor på sommarlovet skall han och dottern plocka lite kontroller. Katrineholm släppte redan i mars men jag har inte plockat nånting där än..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp