Hitter int landet.

P

pufffan

Igår kväll så for ene pojka förbi med sin familj. Han har två barnungar. Han sa att han skull kike lit på om datoren fungerade som den skull. Då berättade lillknatten Peter att dom nu i sommer skall fare till någe land som heter disnuland. Lille Peter va så glad att dom skull fare dit för det fanns så myck roligt att leke med där? :confused: Jag har titte i varende kartbok som jag bare kan hitte men hitt int vart lande ligger. Finns det någen här som kan berätte det för mig? Kan det ligge i gamle ryssland?
Jag vet att denne ligger lit fel men det är ju här som jag har mine venner.

Rut.
 
Sv: Hitter int landet.

Finns det inte i Paris med? För det måste ju vara det som pufffan menar ju. Kan inte komma på något annat.
 
Sv: Hitter int landet.

Ojdå, men jag hittade väl "Disney's California Adventure® Park" :confused:
http://en.wikipedia.org/wiki/Disneyland

Kollar runt (via google) men hittar mkt USA och nått om Disneyland i Paris...
Finns i Tokyo :crazy:
http://www.tokyodisneyresort.co.jp/tdl/index_e.html
Nej jag vet inte skillnaden mellan dom? :o

Hehe för att knyta denna till körning då finns det häst o vagn där (i nån park iaf :crazy: )
http://www.disneylandparis.com/uk/disneyland_park/main_street_usa/images/horse_drawn_streetcar.jpg
 
Sv: Hitter int landet.

Nej pufffan det ligger inte i ryssland. Antingen så skall dom åka till Frankrike eller USA. Varför följer du inte med?
 
Sv: Hitter int landet.

Vad ni är rare som hjälper mig med dette. Ni är så snälle alle här inne och hjälpesamme. Jag kan int tänke mig att dom vill ha med mig på deres semester rese och så tror jag att Kotte skull känne sig ensammen utan mig.
Rut.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hitter int landet.

gammal tråd men tänkte bara säga att Disneyworld tror jag är det i Paris och Disneyland är det i usa, finns på fler ställen i usa tror jag. Vet dock inte heller skillnaden mellan world och land???
 
Sv: Hitter int landet.

Det mest välkända, och det första, ligger i Californien och heter Disneyland.
Det andra heter Disneyworld och ligger i Florida. Detta är ett Disneyland + mycket mer, fr a omgivningarna.
Det tredje (tror jag) är Disneyland i Paris.

Såvitt jag förstått, så har man samma koncept i alla Disneylands, oavsett var dom uppförts.

LIA
 
Sv: Hitter int landet.

Jag tittade tillsammans med farsan på den lokala kartan i förmiddags, ska åka och titta på en nordsvensk hingst som flyttat till mina trakter.
Då fick jag se ett ställe som heter Kotte! Tänkte direkt på dig, men inte bor du väl i västra Uppland, Rut?

Kram
Lotta
 
Sv: Hitter int landet.

*ursäkta lån av tråd här :o *

[...Jo har du sett hästen från havet?
http://www.sfi.se/sfi/smpage.fwx?page=2700&FILMHANDLEDNINGAR=4243
Har bestämt för mig att den hästen i filmen hette Tirnanog?
Fast har man sett filmen o har en skimmel kan man väl döpa den till det :)

jag såg en film en gång där jag hörde namnet och det kan nog stämma att det var den filmen, det är så förbaskat längesen att jag faktiskt har glömt. Men jag minns det som att filmen utspelade sig på Irland eller nåt liknande område, var nåt magiskt med hästen och tror till o med de hade den i en hiss(?), sen efter det har jag hört det namnet från andra håll, är nån typ av fantasi-sago-namn typ vad ag uppfattat det som.

fick ett PM av en tjej som ville haft det här på buke ;)

vet inte om inloggningsnamn här är känsliga för versaler??? om det är möjligt att regga Tirnanog och tirnanog som skilda inloggningar? ...är ju lätt att ta reda på iofs.
 
Sv: Hitter int landet.

Jag provade att skapa ett konto med mitt inloggningsnamn fast med stort T och det var upptaget så det var ju bra, så nu vet jag det =)
 
Sv: Hitter int landet.

Hej "tirnanog"! Det stämmer, namnet e från en film. Den utspelar sej i Irland precis som du trodde o handlar om två små pojkar o en häst som dom kallar tirnanog (fast tirnanog eg är detsamma som avalon i england). Har filmen hemma, kom o hämta!;)
 
Sv: Hitter int landet.

Hej "tirnanog"! Det stämmer, namnet e från en film. Den utspelar sej i Irland precis som du trodde o handlar om två små pojkar o en häst som dom kallar tirnanog (fast tirnanog eg är detsamma som avalon i england). Har filmen hemma, kom o hämta!;)

Coolt! I'll be there :p
 
Sv: Hitter int landet.

Igår kväll så for ene pojka förbi med sin familj. Han har två barnungar. Han sa att han skull kike lit på om datoren fungerade som den skull. Då berättade lillknatten Peter att dom nu i sommer skall fare till någe land som heter disnuland. Lille Peter va så glad att dom skull fare dit för det fanns så myck roligt att leke med där? :confused: Jag har titte i varende kartbok som jag bare kan hitte men hitt int vart lande ligger. Finns det någen här som kan berätte det för mig? Kan det ligge i gamle ryssland?
Jag vet att denne ligger lit fel men det är ju här som jag har mine venner.

Rut.

*ursäkta tråd-lån* =O

PUFFFAN!!!!! Jag har läst dina trådar och jag tycker du är helt outstanding!!!!! VILKA berättelser!!! De är HEEEEELT otroliga och jag är övertygad om att vem du än är så har du verkligen en otrolig förmåga och talang att återberätta en händelse på ett intressant, spännande, och framförallt naturligt sätt! Du verkar ha varit med om en hel del och verkar ha mycket att berätta.
Du berättar kort och koncist men lyckas ändå, för berättandets skull, få med betydelsefulla detaljer som hade krävt många av oss andra flera A4-sidor. Du har helt klart en stor talang, något som är få förunnat!

Hoppas inte du tar illa upp, jag menar bara väl, jag tycker helt seriöst att dina historier och ditt fantastiska sätt att återge dem skulle platsa i bokform -barnbok såväl som en bok för oss alla. Jag fick min bror till att gladeligen läsa igenom alltihop trots att han inte är det minsta hästintresserad likaså min mor och min moster blev helt begeistrade!

Med all välmening och hängivenhet till en otrolig författare som dig Pufffan!!!!!

:love: :love: :love:
:banana: :bump: :bow: :bump: :banana::bow:
 

Liknande trådar

P
Körning Idag så är jag så glader. Pojka va förbi ena runde i går. Då frågade dom om vi int kund fire julen här hoss mig. Det var så länge sedan...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: åke
·
P
Körning God fortsättning mine venner. Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker. Alla pojka och deres barn kom till mig och...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: tirnanog
·
P
Körning Hej mine venner. Jag har så varmt här i stugen så det går ju int till att sove. Så jag tänkt titt in lite här. Jag trodde int att det...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Fia-Lina
·
P
Körning Mine kör venner. Hur tror ni att det kommer att slute för Carola i kväll? Jag vet att tråda ligg fel men jag har ju mine venner här...
Svar
17
· Visningar
1 293
Senast: burton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp