Bukefalos 28 år!

Youmeoh

Trådstartare
Sitter här på jobbet och är fruktansvärt rastlös, håller på att börja grina omvartannat och känner mig alldeles konstig i kroppen.
Nu har det startat! Jag och sambon ska köpa hus! Vårt alldeles egna hus!!
Har inte kännt mig så värst nervös innan, men idag när mäklaren ringde och sa att det blir budgivning och när vi la vårt första bud har det börja sjunka in i min skalle hur stort det här är!!!

Kan nästan inte sitta stilla!!



:bump::bump::bump:

Var bara tvungen att skriva av mig
 
Sv: Hjäälp!

Lycka till! Fast det är 22 år sedan maken och jag köpte vårt första hus känner jag igen känslan. Det är stort! Håller tummarna för er!
 
Sv: Hjäälp!

Precis så kände ja när jag och sambon köpte hus. Vi har bott i huset snart i 2 veckor och jag har nog inte fattat än att jag bor i eget hus :) Hoppas ni får det. :)
 
Sv: Hjäälp!

Det hoppas jag med :D Just nu känns det så enormt att det inte går att hitta rätt ord för det! Vågar inte hoppas. Just nu är vi fyra budgivare på det :cry:
 
Sv: Hjäälp!

Jo vi hade andra budgivare på detta hus, när vi la sista budet så va de nervöst. Men mäklaren ringde 3 dar senare och meddela att de andra hoppat av. :) Håller tummen åt dig. (två är ju otur )
 
Sv: Hjäälp!

Nuu är det nervöst!
Har lagt vårt sista bud nu, blir det högre får vi ge upp och leta annat :crazy:
 
Sv: Hjäälp!

Så kände jag med.
Tänkte bra länge att vi inte skulle packa upp allt innan jag insåg att vi skulle bo här, det var vårat. Alltihop. :D
 
Sv: Hjäälp!

Åh känner igen känslan!
Ska lägga bud på drömhuset med världens drömläge snart :love:.
Jag har ställt in mig på att jag inte kommer få det, men jag kommer gråta ihjäl mig om det inte blir mitt!

Ibland kommer man på sig själv med att dagdrömma om vilka tapeter som skulle passa vart och vilken stil man ska ha på köksluckorna, osv.

Lycka till och hoppas du får ditt hus!:banana:
 
Sv: Hjäälp!

Så kände jag med.
Tänkte bra länge att vi inte skulle packa upp allt innan jag insåg att vi skulle bo här, det var vårat. Alltihop. :D



Förstår att det måste vara en härlig känsla. Ungefär samma känsla hade jag när jag och sambon höll på att flytta ihop :love:

Blev inget med det här huset vi kollade på, priset blev för högt. Är inte så värst besviken just nu i alla fall, tycker mest synd om dom "stackarna" som bjöd så mycket för det (ganska mycket över vårt sista bud) SÅ mycket är det inte värt :p
Bara ut och leta efter ett nytt... Lånelöfte har vi ju redan, så nu är det bara rätt hus som fattas
 
Sv: Hjäälp!

Åh, förstår din nervositet!!
Jag och sambon har varit med och budat på 3-4 hus, och det är samma känsla varje gång ruliansen drar igång. Dock har det sprungit iväg till för stora summor för vår del, och man gråter blod varje gång!
Men vi ställer snabbt om, tittar på varandra och säger; detta hus var inte menat att bli vårt.
Vad ska man annars säga och göra? :)
Men jag önskar dig all lycka!!
 
Sv: Hjäälp!

Åh, vad spännande! det är kul att leta hus, men ha inte för bråttom, ta tid på er!
Jag och maken kanske överdrev den här tiden, det tog fem år ungefär, men vi fick vårt drömhus och till ett kanonpris dessutom! det kändes helt overkligt och jag är så glad att vi härdade ut!
Hoppas ni hittar ert drömhus, lycka till!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 647
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 424
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 541
Senast: cassiopeja
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 633
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp