hjälm till avlångt huvud?

Bra tips!!
Mitt ena barn har stort och ovalt huvud. Helt hopplöst med hjälm särskilt eftersom hon fortfarande växer och hjälmarna som ev skulle passa är DYRA!
Vid nästa hjälmköp ska jag definitivt låta henne gå runt med hjälmen på hemma innan vi klipper lapparna. Tar ju oftast ett tag innan man börjar känna trycket.
Sist jag köpte hjälm var jag osäker på vilken storlek jag skulle ha så då vandrade jag runt i butiken med den hur länge som helst innan jag bestämde mig 😅
Det var framförallt pga en miss kring detta med tidigare hjälmköp, köpte en pikeur som var jätteskön initialt men som fan tryckte in hjärnan på mig efter en liten stund. Vilket jag såklart insåg först när jag skulle rida med den första gången :meh:
 

Liknande trådar

Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 256
Senast: Modest
·
Utrustning Hej. Jag har alltid haft svårt att hitta hjälm då min huvudform inte passar hjälmarna. Får nästan alltid lite ont i huvudet av...
Svar
1
· Visningar
674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp