Hjälm till avlångt huvud?

E

emjo

Hade tänkt köpa ny hjälm idag men tji fick jag...
En Eurolite eller High lite från Hööks skulle det bli men ingen av dom passade min skalle.
Kom fram till att jag måste ha ett rätt avlångt huvud. (hjälmen pressade på i pannan.)
Så vad finns det för hjälmar för oss med avlångt huvud??
 
Sv: Hjälm till avlångt huvud?

Konstigt, jag har själv avlångt huvud och jag har en Kavalkade-hjälm, en av få hjälmar som passar min huvudform.. Hade för mig att Eurolite var liknande i passformen.. Men, prova Kavalkade istället om det är ventilationshjälm du vill ha, jag är nöjd med min.
 

Liknande trådar

Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 526
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 884
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp