Hjälmpanik!

Ackio

Trådstartare
Försöker hitta en snygg hjälm som mitt huvud ryms i.
Provade på Hööks deras + Lamicell stl L men får dem inte riktigt att sitta bra. Känns som de sitter bara ovanpå utan att de sitter så de kan skydda. Jag har 61-62 i hjälm och ovalt huvud. Har en klassisk modell från hööks nu, ej ställbar men den är för rund tror jag för den trycker i pannan och bakhuvudet så måste byta ut den. Får huvudvärk när jag rider.

Så förslag på snygg ovalare hjälm för jättehuvud sökes :p Ska passa en dressyrryttare. :)
 
Casco Mistrall Plus i storlek L borde passa! Hade en kund med jätteovalt huvud och stor storlek som den passade jättebra på. Även på mig själv, som också alltid har haft problem med att hitta en hjälm som inte trycker i pannan, alternativt glappar på sidorna, sitter den som en smäck på!

(Observera att vanliga Mistrall inte är likadan i storlekarna!)
 
Casco Mistrall Plus i storlek L borde passa! Hade en kund med jätteovalt huvud och stor storlek som den passade jättebra på. Även på mig själv, som också alltid har haft problem med att hitta en hjälm som inte trycker i pannan, alternativt glappar på sidorna, sitter den som en smäck på!

(Observera att vanliga Mistrall inte är likadan i storlekarna!)

Ska genast googla :)
 
John Whitakers Victory? Galet skön, har svart V framtill så då blir det inte så framträdande. Fick dessutom bra omdöme i Folksams hjälmtest 2014. Med vred baktill som gör det enkelt att ställa in den.
 
Charles Owens hjälmar passar ovala huvuden väldigt bra!
Har själv en Ayr8, haft en Wellington Classic och har en Fiona. Samtliga finns till typ storlek 65 eller något :)
 
Försöker hitta en snygg hjälm som mitt huvud ryms i.
Provade på Hööks deras + Lamicell stl L men får dem inte riktigt att sitta bra. Känns som de sitter bara ovanpå utan att de sitter så de kan skydda. Jag har 61-62 i hjälm och ovalt huvud. Har en klassisk modell från hööks nu, ej ställbar men den är för rund tror jag för den trycker i pannan och bakhuvudet så måste byta ut den. Får huvudvärk när jag rider.

Så förslag på snygg ovalare hjälm för jättehuvud sökes :p Ska passa en dressyrryttare. :)


Har samma problem, alla återförsäljare rekommenderade mig att köpa jockeyhjälm, varför vet jag inte för de satt verkligen inte bra heller.

Snubblade över en Back on Track-hjälm, som satt som en smäck, den enda som inte lämnat trycksår i pannan på mig eller får mig att se ut som en champinjon...
 
Kavalkade gillar jag, det är den första hjälm som jag kan gå runt med en hel dag utan att få huvudvärk, utan att den samtidigt är för stor. Inte sådär vansinnigt dyr heller,
 
Jag har storlek 61 och ovalt huvud. Hade BoT-hjälmen innan och den är underbar. När jag spräckte den köpte jag en JW Victory-hjälm. Även den passar mitt huvud riktigt bra (även om den känns lite grundare och inte går ner lika långt på sidorna av huvudet, men det var en känsla som jag vande mig vid och den sitter fortfarande väl).
 
John Whitakers Victory? Galet skön, har svart V framtill så då blir det inte så framträdande. Fick dessutom bra omdöme i Folksams hjälmtest 2014. Med vred baktill som gör det enkelt att ställa in den.

Tänkte just säga samma sak. Jag har också ovalt huvud och detta var den enda hjälmen som satt bra på mig.
 

Liknande trådar

Utrustning Har börjat kollat runt lite efter en ny hjälm, drömmen vore en marinblå CO Wellington eller en marinblå ayr8 med guld under nätet men då...
Svar
5
· Visningar
2 141
Utrustning Tydligen har jag ett huvud som är format som en travbana -.- Det resulterar i ett ständigt tryck i pannan = huvudvärk efter varenda...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 889
Senast: Corax
·
A
Utrustning Jag försökte shoppa ny hjälm idag... och konstaterar att jag är grymt tjockskallig! Allt verkar hamna 2 dm upp i pannan typ... Vilket ju...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: AndLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp