Bukefalos 28 år!

Hjälm till ovalt huvud?

Sv: Hjälm till ovalt huvud?

BoT passar inte mig med ovalt huvud. Sitter verkligen uppepå huvudet. CO & Uvex kan jag ha. JW passar nog med dock är den inte lika skön som CO :)
 
Sv: Hjälm till ovalt huvud?

KL
Casco är överlägset skönaste hjälmarna. Lätta och ställbara så de passar alla huvudformer.
Köper bara casco de senaste åren. (Jag har ovalt huvud ca 61-62)
 
Sv: Hjälm till ovalt huvud?

Jag puttar upp den här tråden...

Jag har provat lite fler hjälmar nu och den som suttit bäst är en Charles Owen Wellington. Fiona-modellen vek mina stackars öron dubbelt. Jag som verkligen vill ha en snygg hjälm att tävla i och Wellingtonen är på gränsen enligt mig.

Jag har en blekt Champion Showring som funkar ok men när jag försöker hitta återförsäljare så verkar det inte som att det är någon som säljer dem?

Ingen som har nått nytt tips att komma med?
Jag menar, det Måste ju finnas snygga hjälmar i klassisk stil fortfarande??
 
Sv: Hjälm till ovalt huvud?

*knapplån'

Instämmer att Lamicells hjälmar med ställbar rem för huvudet passar på dem med ovalt huvud. Jag och maken har samma huvudform och dessa hjälmar är lätta och bekväma! :) Champion Showring och från Hööks Hi Tech CRW (fast den ser stor ut på huvudet tycker jag) passar också på oss med ovala huvuden. :)
 
Jag har stor travbaneskalle (59) kombinerat med någon Neanderthal-gen, tydligen (Charles Owen-hjälmarna täcker nästan mina ögonbryn...) :meh:
Ska till huvudstaden till helgen och ska springa runt i så många affärer jag hinner för att prova andra märken.
Har testat en LamiCell på Hööks som kändes OK, men inte så mycket mer...
 
Jag har stor travbaneskalle (59) kombinerat med någon Neanderthal-gen, tydligen (Charles Owen-hjälmarna täcker nästan mina ögonbryn...) :meh:
Ska till huvudstaden till helgen och ska springa runt i så många affärer jag hinner för att prova andra märken.
Har testat en LamiCell på Hööks som kändes OK, men inte så mycket mer...
(59 är väl inte stort???)
Jag köpte en GPA Easy till slut. Fick alltså överge tanken om den klassiska modellen.
Tyvärr får man ju inte tävla med den from nästa år så ska se mig om efter ytterligare en ny hjälm. Yay. :meh:
 

Liknande trådar

Utrustning Försöker hitta en snygg hjälm som mitt huvud ryms i. Provade på Hööks deras + Lamicell stl L men får dem inte riktigt att sitta bra...
Svar
11
· Visningar
1 074
Senast: Speedway
·
Utrustning Har börjat kollat runt lite efter en ny hjälm, drömmen vore en marinblå CO Wellington eller en marinblå ayr8 med guld under nätet men då...
Svar
5
· Visningar
2 154
Utrustning Bara måste skaffa mig en ny hjälm nu, min gamla har sagt upp sig long time ago... Behöver alltså en ny! Men det är ju rena djungeln...
Svar
0
· Visningar
672
Utrustning Finns det fler av Charles Owen hjälmarna, eller helt andra hjälmar som har passform ungefär som CO ayr8? Jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 038
Senast: trofé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp