Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Hästen

Behöver akut hjälp här tack :( skulle vilja veta vad som gäller..
Anta att man skrivit på faderskapet, men icke gjort faderskapstest..finns det ngt som hindrar att ett faderskapstest görs efteråt, kan mamman sätta sig emot detta :devil: ..?? (bitch som hon är)

Behöver barnet lämna ngt eller kan detta göras utan mamman vet om det?

Låter kanske märkligt , men detta, mina vänner,är en mkt komplicerad och sorlig historia..
Hjälp omgående..........tack... :bow:

Hälsningar Hästen
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Hästen skrev:
Behöver akut hjälp här tack :( skulle vilja veta vad som gäller..
Anta att man skrivit på faderskapet, men icke gjort faderskapstest..finns det ngt som hindrar att ett faderskapstest görs efteråt, kan mamman sätta sig emot detta :devil: ..?? (bitch som hon är)

Behöver barnet lämna ngt eller kan detta göras utan mamman vet om det?

Låter kanske märkligt , men detta, mina vänner,är en mkt komplicerad och sorlig historia..
Hjälp omgående..........tack... :bow:

Hälsningar Hästen

Lovar inte att min info är 100 % rätt! Men om fadern har skrivit på faderskapet så kan han inte dra tillbaka det utan att ha gjort ett faderskapstest.

Skulle han vilja göra det nu får han betala det själv och självklart så måste ju barnet bli inblandet då DNA:t måste tas från barnet med. Om dom har gemensam vårdnad så måste nog mamman samtycka till testet. Skulle hon emotsätta sig det så måste man förmodligen gå vidare med rättsliga åtgärder och även ha ganska mycket på fötterna för att kunna starka skäl till att göra ett faderskapstest.

Detta är som sagt var inte 100 % tillförlitligt men det är så jag har för mig att det är.

Lycka till/ Anneli
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Låter kämpigt....
Tillräckligt som det är med en mamma som tror hon kan bestämma allt och sätta krav med umgänges rätt osv, utan att ta hänsyn till varken barn eller pappa.. :(
Så med andra ord kan vi vänta en rättslig process...om jag förstår det hela rätt , för jag tror hon kommer att misstycka till faderskapstest..
....................
Vilken soppa detta är....
Tack,
Hästen,
gärna mer svar.... :bow:
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Tror mamman måste vara vetande om det hur eller hur.
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Sånt jobbar jag med!

Barnets vårdnadshavare måste godkänna att testet tas!

Om en man skrivit på en faderskapsbekräftelse och vill ta test på familjerättens bekostnad måste han ha en hållbar berättelse som underlag till att familjerätten ska betala testet. Blodprov kostar 11 - 12 000:- och munskrap 8 - 9 000:-.
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

oj vad dyrt! :eek:

vet du varför det är så dyrt?
kostar sådana test så mycket att göra verkligen?
trodde att det var "enkla" saker, men det kanske är svårare än jag tror?
verkar ju vara så enkelt med DNAprover när man ser på CSI o liknande! :D
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Låter helt sanslöst!
Var ska vi få dom pengarna ifrån?

Någon vårdnadsbedömmning är ännu inte gjord, men mamman tror hon kan bestämma hur hon tycker det passar henne, vilket kan leda till att e.v pappan tvingas vissa åtgärder.....via rätten.........

Snacka om att vara utlämnad till systemet.... :(

Hästen//
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Ja, testen kostar verkligen mycket.
DNA-test är ingen billig historia.

Det finns iofs även andra tester som oxå kostar mycket.
Ibland beroende på att det behövs väldigt dyra maskiner för att utföra testen.

Här hittade jag ett billigare ställe. http://www.dnatest.se/
Finns säkert fler, men jag misstänker att visa ISO krav måste vara uppfyllda hos labbet för att resultatet ska vara rättskräftigt.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Bara att hoppas på att det är en godtagbar orsak till att han vill göra testet så att "staten" betalar... :(
Annars blir det svårt....

Om ni visste vad utlämnad man är :mad:
Kram Hästen
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Tänk er detta,

Man har oskyddad sex en kväll(jä-ligt dumt men det är gjort..så..)

ingen har partner, men man kan i efterhand misstänka att det var att bli gravid hon var ute efter...........??
ingen fakta, bara en väldigt,väldigt stark känsla....

Finns det människor som gör sånt?
Medvetet??
Kan man inte tänka ett steg längre än på sig själv?
Om inte annat på barnet i första hand?
Jag blir ledsen bara jag tänker på det :(

//Hästen
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Jag har just nu inne ett ärende på SKL som beräknas ta två veckor, så det är kanske arbetstid de fakturerar för :confused:

Har faktiskt ingen aning om vad som kostar, jag tar bara beslut om att bevilja testen ;)
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Om en man skriver under en faderskapsbekräftelse och barnets mamma godkänner honom som fader med sin underskrift så får man helt enkelt ta ansvar för det.

MEN om man har en godtagbar berättelse så skall förstås familjerätten i den kommun där barnet är skriven göra en bedömning av ifall man vill bevilja ett faderskapstest även fall mannen skrivit under faderskapsbekräftelsen. Vänd dig till familjerätten i barnets hemkommun och kolla hur de ställer sig!
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

ja ibland skämms man för att vara kvinna.. vilka jävla svin det finns.Egotrippade fi##or rent utsagt!!!


Tycker att en far skall hunna avsäga sig faderskapet och slippa betala underhåll.. vill hon promt ha barn får hon fan vackert betala själv.Har hon lurat kilen så får hon stå sitt kast.Vill man innerlligen ha barn utan karl finns spermabank!!
 
Sv: Hjälp ang Faderskapstest!!!!!!!!

Du tänker inte på att det finns ytterligare en människa med i sammanhanget?!!

Har barnet inga rättigheter till sitt biologiska ursprung? Det handlar faktiskt inte bara om underhåll eller inte! Tänk lite längre...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 349
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Kanske någon kan komma med smarta infallsvinklar. Jag har en historia av misshandel (fysiskt och psykiskt) samt sexuella övergrepp i...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
20 192
Senast: Amaranthe
·
Ridning En familj i mitt stall har köpt en ny liten C-ponny, barnet är 8 år (har ridit sen hon var 4/5 år) och har haft världens snällaste...
Svar
9
· Visningar
1 744
Senast: Nordx
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 046
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp