Bukefalos 28 år!

Hjälp att könsbestämma

Emminsky

Trådstartare
Jag fick hastigt en liten kattunge, gissningsvis 5-7 veckor gammal, i min vård idag. Kattungen dök upp hos en kompis för en dryg vecka sen och när den inte försvann hörde dom sig för i byn och fick tips om en påkörd katt, vilket visade sig vara en hona (vildkatt med tanke på hur hon såg ut, mager och full med ärr) som gett di så förmodligen blev denna moderlös väldigt tvärt. Kattungen var naturligtvis inte tam men efter att ha matat den ett par dagar kom den så pass nära att hon kunde plocka upp den och då hennes kille är allergisk så ringde hon mig. Jag kunde inte säga nej så nu är den här. Jag har 3 katter sen tidigare så vana har jag, men att könsbestämma kattungar har jag aldrig gjort så behöver er hjälp:)
20140817_192504.jpg


Vad säger ni? Jag har en gissning men är väldigt osäker...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi hade en gammal härjad hankatt som dök upp när vi flyttade till huset; han var vild, okastrerad och ärrad, bruten svans och skygg...
Svar
4
· Visningar
1 394
Senast: Asko
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 038
Senast: Mia_R
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 797
Senast: Emine
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 094
Senast: kratbran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp