Bukefalos 28 år!

Hjälp att räkna ut lön

Mascot

Trådstartare
Jag har fått två jobberbjudanden som jag behöver hjälp med att reda ut. Det handlar om lönen! Båda är heltid, 40 h/veckan, tillsvidareanställningar. Eftersom det är två helt olika lönesättningar, så får jag inte rätt på det i mitt tröga huvud :) Vilket tjänar jag mest på, ekonomiskt?

1. 22.000 i månaden inklusive 25 betalda semesterdagar.

eller

2. 135:- i timmen inkl semesterersättning (12%).
 
Skillnaden på lönen verkar vara bara "kaffepengar". Använd andra kriterier för att bestämma dig? Hundralapp eller t. o.m. några hundralappar mindre varje månad gör inte så mycket om man slipper lyssna på t.ex. halvkorkade chefer eller lägga massor av tid på arbetsresor...
 
Om de 135 kronorna är inklusive sem.ers. så hade jag valt alt. 1.
Skiljer det sig inget i arbetstider, OB-ersättning eller dylikt? Pendlingstid/-kostnad? Kostnad för parkering?
 
Som my_mint skriver, det är kaffepengar i skillnad...
Men tänk på;
1. Lättast att förhålla sig till när man vill ta ut semester.
2. Hur bra är du på att lägga undan pengar till de semesterdagar du vill ta ut?
 
Jag har natt OB på 2:an också, så det är runt ytterligare 40:- mer i timmen egentligen. Vill inte ha semester för jag tänkte bara jobba i max ett halvår, sedan börjar jag studera.
 
Jag har natt OB på 2:an också, så det är runt ytterligare 40:- mer i timmen egentligen. Vill inte ha semester för jag tänkte bara jobba i max ett halvår, sedan börjar jag studera.

Okej, med den infon så hade jag valt alt. 2. Men min fråga blir då om det verkligen är tillvidareanställningar det handlar om?
 
Jag har natt OB på 2:an också, så det är runt ytterligare 40:- mer i timmen egentligen. Vill inte ha semester för jag tänkte bara jobba i max ett halvår, sedan börjar jag studera.
Ska du börja studera, hade jag nog valt det jobbet med störst inkomst och sen sparat pengar som sjutton, för att överleva tiden när jag studerar. Lite så jag tänker om detta.
 
Jag har fått två jobberbjudanden som jag behöver hjälp med att reda ut. Det handlar om lönen! Båda är heltid, 40 h/veckan, tillsvidareanställningar. Eftersom det är två helt olika lönesättningar, så får jag inte rätt på det i mitt tröga huvud :) Vilket tjänar jag mest på, ekonomiskt?

1. 22.000 i månaden inklusive 25 betalda semesterdagar.

eller

2. 135:- i timmen inkl semesterersättning (12%).

Jag hade valt alternativ. Är rätt skönt att få ut de semesterdagar du har tjänat in fram tills dess som en klumpsumma pengar när du börjar plugga (under förutsättning att du avslutar anställningen då men du kanske har tänkt tjänstledigt?). Är rätt mycket utgifter i form av studentlitteratur m.m. som tillkommer vid kursstart. Men är du jätteduktig på att spara pengar spelar det kanske ingen större roll.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Behöver er hjälp att räkna ut tjänstgöringsgrad och lön. Jag har blivit erbjuden ett jobb. Jag arbetar i nuläget 75%, heltid på jobbet...
Svar
11
· Visningar
1 662
Senast: Ainon
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 243
Senast: shia
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Hjälp mig kära buske. Efter tre arbetade nätter o en skoldag där i mellan samt ett fruktansvärt migränanfall i natt är min hjärna inte...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: XiwT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp