Hjälp att tolka planritning

kolblakkur

Trådstartare
Jag ska flytta in i en nyproducerad lägenhet och behöver hjälp att tolka planritningen. Vad innebär BR 600 och ÖK 2100?
Kan det handla om hur höga fönsterna är (se bild i nästa inlägg)?
 

Bifogade filer

  • IMG_5563.png
    IMG_5563.png
    50,4 KB · Visningar: 216
ÖK skulle kunna vara måttet till fönstrets överkant (från golvet) och BR till fönstrets underkant, men vad den sistnämnda förkortningen står för då kan jag inte gissa.
 
BR ska stå för bröstningshöjd, lyckades jag hitta.

"Bröstningshöjd är måttet mellan dörrkarmens underkant till det synliga glaset ovanför droppblecket. Man kan också säga det som att det är måttet mellan underkanten på tröskeln till glasets början. Bröstningshöjden varierar mellan olika fönster och fönsterdörrar, men i de flesta fall handlar det om den allra nedersta delen av fönstret."

https://www.fonster.net/fonsterbrostning-brostning-pa-fonster-sa-fungerar-det
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 742
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 335
Senast: Hazel
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 286
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp